دانستنی های مواد شیمیایی

تیلوز در صنایع

تیلوز در صنایع

تیلوز ماده ای مهم و کاربردی به حساب می آید که در دسته پلیمرهای نیمه سوزنی، ویسکوالاستیکی و غیر سمی قرار می گیرد. جالب است بدانید که این مدل از پلیمر به گونه ای طراحی شده است که بتواند در صنایع مختلفی همچون صنعت رنگ و رزین مورد استفاده قرار بگیرد. از جمله مهمترین کاربرد های تیلوز می توان به استفاده از تیلوز در رنگ اشاره کرد. اگر شما هم به دنبال خرید این ماده جالب هستید، باید به یک سری نکات خاص توجه داشته باشید. امروز ما در مورد این ماده شیمیایی جالب و با ارزش با شما صحبت خواهیم کرد.

کاربرد و استفاده از پودر تیلوز

تیلوز چیست؟

قبل از هر چیز بیایید تا نگاهی به چیستی تیلوز بیندازیم. این ماده شیمیایی را به عنوان یک غلظت دهنده سلولزی می شناسیم. این پلیمر طبیعی به گونه ای طراحی شده است که هر حلقه آن سه گروه هیدروکسیل را در خود جای داده است. جالب است بدانید که داشتن ویژگیهای مختلف به این ماده اجازه داده تا کاربرد های متنوعی داشته باشد. معمولا این محصول به شکل یک پودر سفید یا کرم رنگ خیلی روشن در بازار عرضه می شود. شما می توانید آن را در قالب و فرم گرانول هم در بازار پیدا کنید.

از آنجایی که این محصول یک پلیمر به حساب می آید، شما می توانید آن را در آب حل کنید. این ماده در آب می تواند با عوامل اکسید کننده نیز واکنش نشان دهد. ترکیب این محصول با سمیت خاصی ندارد ولی به شدت قابل احتراق است. پس اگر شما هم به دنبال استفاده از این پلیمر در پروژه های خود هستید، حتما باید این مسئله را مد نظر خود قرار دهید. گاهی اوقات این محصول به عنوان یک ژل حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. تیلوز با گرم شدن می تواند به یک توده غیر قابل جریان و نیمه انعطاف پذیر نیز تبدیل شود. نکته قابل توجهی که در مورد این محصول شما باید به آن توجه داشته باشید میزان رطوبت آن است. این پلیمر با درصد رطوبت کمتر از 6 در بازار عرضه می شود.

کاربرد تیلوز در صنایع آرایشی و بهداشتی

مهمترین کاربردهای تیلوز

حال که تعریف و مباحث مقدماتی مربوط به تیلوز را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به سراغ مهمترین اطلاعات و کاربردهای این محصول برویم. صنایع خاصی همچون صنعت رنگ به عنوان مهمترین مصرف کنندگان این پلیمر شناخته شده اند. این ماده درصنعت رنگ و رزین کاربردهای زیادی دارد. شما می توانید این محصول را در جهت طراحی و ساخت امولسیونهای پلیمری آبی مورد استفاده قرار دهید. طراحی بایندر مخصوص چسب و بتن و رنگ از جمله مهمترین کاربردهای این محصول به حساب می آیند.

دیگر کاربرد این ماده شیمیایی مربوط به صنایع آرایشی و بهداشتی می باشد. با اینکه کاربرد این ماده در این شاخه کاری خیلی گسترده نیست، ولی باز هم شما می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. این ماده شیمیایی به عنوان یک مکمل بی ضرر در محصولات آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این محصول شما می توانید ضریب ثابت، مربوط به کف مخصوص شیو صورت را بالاتر ببرید. به علاوه این محصول غیر سمی در تولید کیک و نان از جمله مواد اولیه صنایع غذایی محسوب می شود.

اهمیت تیلوز در صنایع رنگ و رزین

استفاده از تیلوز در صنایع مربوط به رنگ و رزین می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. این ماده بر روی سطح غلظت رنگ و رزین تاثیرات متنوعی را به همراه دارد. هنگامی که شما از این محصول استفاده کنید، می توانید میزان ضخیم شدن رنگ را افزایش دهید. در ضمن، قدرت اتصال رنگ هم با استفاده از این ماده شیمیایی پر قدرت افزایش پیدا خواهد کرد. غلظت رنگ ویژگی دیگری است که می تواند تحت تاثیر این پلیمر قرار بگیرد. هنگامی که شما سرعت برش را افزایش می دهید، ویسکوزیته محلول آنها کاهش پیدا می کند. این مسئله در یک سری پروژه های خاص اهمیت زیادی خواهد داشت.

کاربرد تیلوز در امولسیونهای پلیمری

سوالات متداول تیلوز در صنایع

1- کاربرد تیلوز در صنعت خوراکی چیست؟

از آنجایی که این ماده شیمیایی غیرسمی می باشد در صنعت خوراکی از تیلوز در تهیه نان سبوسدار، فوندانت کیک استفاده می شود. همچنین تیلوز جایگزین مناسب ژلاتین حیوانی می باشد و در تولید صنایع غذایی حلال کاربرد دارد.

2- آیا تیلوز شبیه به پلاستیک است؟

تیلوز در صنعت رنگ و رزین شبیه به پلاستیک عمل می کند و می تواند تا حد قابل توجهی قوام و قدرت رنگ را افزایش دهد. به این ترتیب ساختار پلاستیکی رنگ را نیز افزایش دهد.

3- آیا تیلوز به عنوان یک محافظ کلوئیدی مورد استفاده قرار می گیرد؟

بله می توان از تیلوز به عنوان یک محافظ کلوئیدی استفاده نمود. در واقع تیلوز یک محافظ کلوئیدی قوی و پرکاربرد محسوب می شود.

4- مهمترین عوامل موثر بر روی قیمت تیلوز کدام اند؟

قیمت تیلوز در ایران و تهران بسته به این که محصول وارداتی یا تولید داخل باشد متفاوت است. به علاوه نوسانات دلار و ارز نیز از جمله عوامل مهمی است که بر قیمت تیلوز بی تاثیر نیست.

5- بهترین راه خرید تیلوز چیست؟

از آنجایی که امروزه فروشگاههای زیادی در زمینه عرضه و فروش تیلوز فعالیت می کنند، شما همیشه باید به دنبال استفاده از بهترین راههای موجود در جهت تهیه این محصول باشید. خرید از شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات به عنوان تامین کننده مواد شیمیایی با کیفیت با بهترین قیمت می تواند بهترین راه خرید انواع مواد شیمیایی باشد.

2 دیدگاه برای “تیلوز در صنایع

  1. یدالله عنایتی گفت:

    خیلی مفید بود، ممنون ازتون

    1. مواد شیمیایی کیمیا تجارت تات گفت:

      با سلام
      سپاس گزاریم از شما
      امیدواریم که سایر مطالب ما نیز مفید واقع شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *