دانستنی های مواد شیمیایی

اسید بوریک در طب سنتی

اهمیت و کاربرد اسید بوریک در طب سنتی

اسید بوریک که به نام اسید تری اکسوبوریک نیز شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی است که در طبیعت به ویژه در مناطق آتشفشانی یافت می شود، زیرا معمولاً بخشی از مواد مختلفی مانند بوراسیت است. با این حال، این اسید در حال حاضر معمولاً در آزمایشگاه ها به صورت پودر سفید رنگ تولید می شود. اسید بوریک در طب سنتی بسیارکاربرد دارد و یک داروی طبیعی است که به عنوان درمان برخی از بیماریها مانند قارچ یا بوی بد پای ورزشکاران نیز یک ماده ایده آل می باشد.

خواص اسید بوریک در طب سنتی چیست؟

اسید بوریک دارای خواص بسیاری خصوصاً در طب سنتی می باشد که عبارتند از:

خواص ضد عفونی کنندگی

این محصول به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی عمل می کند، بنابراین برای تمیز نگه داشتن پوست پا و در نتیجه جلوگیری از سرایت بیماریهای واگیردار مانند قارچ پای ورزشکاران به سایر نقاط بدن، درمان خوبی است.

کریستالهای سفید رنگ اسید بوریک داخل سینی چوبی

خاصیت ضد قارچی

اسید تیروکسیبوریک به دلیل pH کمی اسیدی خود یک داروی موثر برای درمان عفونتهای قارچی است. از ظهور قارچها جلوگیری می کند و قارچهایی را که وجود دارند از بین می برد.

خاصیت ضد باکتریایی

یکی دیگر از دلایلی که باعث بوی بد پا می شود، ظهور باکتری در این ناحیه است. این محصول به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود جایگزین مناسبی برای حذف این میکروارگانیسمهایی است که باعث بروز این علامت و سایر مشکلات پوستی می شوند.

خواص حشره کشی

همانطور که گفتیم اغلب برای حذف حشرات آفات استفاده می شود و دلیل آن این است که یک حشره کش طبیعی قوی است.

درمان قارچ پا با اسید بوریک

اکنون که از خواص اصلی این ماده که به ما کمک می کند تا عارضه هایی مانند قارچ و بوی بد پا را از بین ببریم، در ادامه نحوه استفاده از اسید بوریک برای درمان قارچ پا را به صورت گام به گام توضیح خواهیم داد. مواد لازم: یک و نیم قاشق غذاخوری اسید بوریک، سه لیتر آب معدنی گرم، یک لگن یا ظرف پلاستیکی برای قرار دادن پاهایتان، دستکش پلاستیکی، صابون با pH خنثی، لوسیون مرطوب کننده. اول از همه، شما باید چند دستکش پلاستیکی بپوشید و پاهای خود را با کمی صابون با pH خنثی و آب گرم بشویید. مهم است که روی ناحیه بین انگشتان پا بیشتر دقت کنید، زیرا معمولاً قارچها بیشتر در این قسمت رشد می کنند. پس ازشستشو، آنها را با یک حوله تمیز خشک کنید.

ظرف نگهداری از بوریک اسید

یک و نیم قاشق غذاخوری پودر تالک، اسید بوریک و 3 لیتر آب معدنی گرم را در یک لگن اضافه کنید. حالا پاهای خود را به مدت 15 دقیقه در مخلوط قرار دهید. پس از گذشت زمان، دستکشهای دیگری بپوشید و دوباره پاهای خود را با آب و صابون بشویید. حالا دوباره آنها را خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا به خوبی هیدراته شوند. پس از استفاده از این دارو، مهم است که قبل از پوشیدن کفش، پاهای خود را به مدت 1 ساعت برهنه نگه دارید. توجه کنید که، اسید بوریک در صورت بلعیده شدن، هم برای افراد و هم برای حیوانات بسیار سمی است، بنابراین باید بلافاصله پس از استفاده از آن، دستان خود را بشویید. استفاده از آن بر روی غشاهای مخاطی یا زخمهای باز نیز مضر است.

چگونه از اسید بوریک در طب سنتی برای بوی بد پا استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم، اسید بوریک در طب سنتی یک داروی عالی برای حذف بوی بد پا است. چرا که دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی می باشد. بنابراین در زیر ترفندی ساده با اسید  بوریک برای حذف بوی بد پاها را به شما نشان می دهیم. این ترفند برای خذف و جلوگیری از بوی بد پا است.

قرار دادن پاها درون ظرف پر از آب و ریختن بوریک اسید داخل آن

2 قاشق غذاخوری اسید بوریک را به داخل کفشهای خود اضافه کنید (هر جفت یک قاشق غذاخوری)، درست مانند پودر پا. وقتی آنها را اضافه کردید، هر کفش را تکان دهید تا محصول به خوبی توزیع شود. سپس کفشهای خود را بپوشید تا بوی بد فورا از بین برود. مانند روش قبلی، مهم است که پس از استفاده از آن، دستهای خود را به خوبی بشویید.علاوه بر این، توصیه می شود کفشهایی را که در آن اسید بوریک اضافه کرده اید، تا زمانی که آنها را بشویید، دور از دسترس کودکان و حیوانات قرار دهید. با این ترفند ساده که هر روزانجام می شود، مطمئن باشید که دیگر پاهایتان عرق نمی کند و بوی بدی ندارند.

برای خرید اسید بوریک می توانید از طریق شماره تماسهای 02166567158، 02166438406 و 02166438647 با کارشناسان واحد فروش شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات در تماس باشید. همواره اسید بوریک با کیفیت را با بهترین قیمت سعی کرده ایم تا به فروش برسانیم.

سوالات متداول اسید بوریک در طب سنتی

1- آیا اسید بوریک مضراتی هم دارد؟

بله، با اینکه اسید بوریک در طب سنتی در صورت استفاده ایمن و صحیح مضر نیست. با این حال، اسید بوریک هرگز نباید از طریق دهان یا زخم وارد بدن شود. استفاده نادرست از اسید بوریک می تواند به طور جدی پوست را تحریک کند.

2- آیا اسید بوریک را می توان خورد؟

خیر، بلعیدن اسید بوریک می تواند کشنده باشد. بنابراین باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود. اسید بوریک همچنین در صورت استفاده به عنوان مکمل واژینال یا کپسول می تواند باعث تحریک پوست شود.

3- استفاده از اسید بوریک در دوران بارداری امکان پذیر است؟

خیر به هیچ عنوان، زنان باردار حتما باید از اسید بوریک دوری کنند.

4- آیا  اسید بوریک علاوه بر طب سنتی در بخشهای دیگری نیز کاربرد دارد؟

مناطق استفاده از اسید بوریک بسیار زیاد است. در بسیاری از زمینه های مختلف مانند رشته های پزشکی، آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. برخی از مناطقی که در آن اسید بوریک استفاده می شود عبارتند از: تولید الیاف شیشه، ضد عفونی کننده ها، ترکیب چند رنگ، مواد شیمیایی عکاسی، پودرهای دارویی، محصولات پاک کننده خانگی،کنترل آفات، داروهای قارچ و عفونت، مهار کننده های خونریزی، لوسیونهای پوست، برخی از پودرهای ضد جوندگان و مورچه ها، برخی از محصولات شستشوی چشم، تولید چرم، پارچه های نسوز، پولیش چینی، لوازم آرایشی، حمامهای الکترولیز، دهانشویه ها، قطره های چشمی، مواد نگهدارنده چوب، پودرهای سوسک کش

5- اصلی ترین کاربرد اسید بوریک در طب سنتی چیست؟

اسید بوریک در طب سنتی بیشتر به عنوان یک ماده ضد قارچ شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *