دانستنی های مواد شیمیایی

کاربرد تینرهای صنعتی

اهمیت و کاربرد انواع تینرهای صنعتی در صنایع گوناگون

تینر صنعتی، یک ماده مهم و کاربردی به حساب می آید که در دسته بندیهای متنوعی تولید می شود و کاربردهای زیادی دارد. خیلی از افراد فکر می کنند که انواع تینر فقط در یک سری موقعیتهای خاص همچون نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که این تفکر به صورت کامل اشتباه است. مدلها و ساختارهای مختلف تینر صنعتی، از جمله ابزارهای کاربردی به حساب می آیند که شما می توانید آنها را در موقعیتهای مختلفی مورد استفاده قرار دهید. امروز ما قصد داریم تا در مورد چیستی تینر صنعتی و مهم ترین کاربردهای این محصول فوق العاده با شما صحبت کنیم. پس، اگر شما هم به دنبال خرید انواع تینرهای صنعتی هستید ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید.

تینر صنعتی چیست؟

قبل از بررسی کاربردهای تینر صنعتی، بیایید تا نگاهی به دانستنیها درباره این ماده بیندازیم. به صورت کلی، تینرهای صنعتی، ابزاری کاربردی و جالب به حساب می آیند که در دسته بندیهای متنوعی در بازار به فروش رسیده و می توانند کاربردهای زیادی داشته باشند. این محصولات برای تمیز کردن قلم مو یا نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار نمی گیرند. تینرهای صنعتی به مواد فراری گفته می شوند که می توانند به عنوان حلال مورد استفاده قرار گیرند. این محصولات انواع رنگهای پایه روغنی را تحت تاثیر خود قرار داده و وضعیت آنها را تا حد قابل توجهی بهبود می دهند. به خاطر داشته باشید که مدلها و ساختارهای مختلف این محصول می توانند در دسته بندیها و رده بندیهای متنوعی هم تولید شوند.

تینرهای صنعتی داخل گالنهای بیرنگ کنارهم

تینر صنعتی یک سری ویژگیهای خاص شیمیایی را نیز در خود جای داده است. مثلا این محصول به شدت قابل اشتعال بوده و در صورتی که شما آن را در مجاورت حرارت قرار دهید، به آن آسیبهای جدی وارد خواهید کرد. جدا از این مسئله، مدلها و ساختارهای مختلف تینرهای صنعتی می توانند میزان رطوبت مناسبی هم داشته باشند. چرا که این محصولات در یک سری صنایع خاص کاربرد دارند و شما می توانید آنها را در یک موقعیت ویژه به کار گیرید. در هنگام خرید این ماده شما باید به متغیرهایی همچون قدرت حلالیت تینر، نقطه اشتعال آن و ضریب شکست نور در این ماده توجه کنید. توجه به همه این متغیرها باعث می شود تا شما به نتایج مطلوبی دسترسی پیدا نمایید.

تینر صنعتی و حذف رنگ از روی وسایل یک کارگاه

حال که مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به سراغ مهم ترین کاربردهای تینر صنعتی برویم. همانطور که گفتیم، انواع تینر می توانند ویژگیهای شیمیایی متنوعی را در خود جای دهند. هر کدام از این ویژگیهای شیمیایی به نحوی خاص بر روی روند استفاده از این ماده تاثیر گذار هستند. این ماده شیمیایی از مشتقات مواد نفتی تولید می شود. تینر صنعتی، یک دسته بندی خاص از انواع تینر نیست. تینرها می توانند در رده بندیهای خاصی همچون سیلیکونی، شستشو، پلی اورتان و غیره تقسیم شوند. زمانی که شما آنها را در موقعیتها و پروژه های سنگین صنعتی مورد استفاده قرار می دهید، در حال صنعتی کردن این مواد هستید.

ظرفهای رنگ زرد، آبی، قهوه ای، سفید و نارنجی به همراه تینر

از جمله مهمترین کاربردهای تینر صنعتی می توان به حذف انواع رنگ ناخواسته از روی سطوح اشاره کرد. در برخی از مواقع، گاهی اوقات دستگاه ها و تجهیزات خاصی همچون برس و غلطک رنگی می شوند. در این شرایط، برای اینکه کارشناسان بتوانند به راحتی رنگ را پاک کنند، باید از لوازم و محصولات خاصی همچون تینرهای صنعتی استفاده نمایند. این محصولات به راحتی رنگهای مختلف را نابود کرده و آنها را رقیق می کند. رقیق شدن رنگ در نهایت باعث حذف آنها از روی سطح محصولات مختلف خواهد شد. به خاطر داشته باشید که مدلها و ساختارهای مختلف این ماده شیمیایی پر کاربرد، می توانند ویسکوزیته رنگ را نیز کاهش دهند.

تینر صنعتی و کمک به نقاشی محیط

البته که تینر صنعتی فقط برای حذف رنگ مورد استفاده قرار نمی گیرد. گاهی اوقات برخی از رنگهای موجود در بازار، به شدت ویسکوزیته هستند. در این شرایط، انواع مختلف این رنگها نمی توانند به راحتی برای رنگ کردن یک وسیله مورد استفاده قرار گیرند. آنها اسپری نمی شوند و به سرعت خشک می شوند. این مسئله می تواند مشکلات جدی و زیادی را برای کارشناسان فعال در این زمینه ایجاد نماید. چرا که مدلها و ساختارهای مختلف رنگ با ویسکوزیته بالا می تواند به دستگاه آسیب برساند. در این شرایط، استفاده از این تینر به شما اجازه می دهد تا به راحتی میزان ویسکوزیته این ماده را کاهش دهید.

نقاشی کردن دیوار با رنگ سفید همراه با تینر

با پایین آمدن سطح ویسکوزیته رنگ با استفاده از تینر صنعتی، شما به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید نسبت به استفاده از این محصولات در اپلیکاتورهای اسپری رنگ اقدام نمایید. لازم به ذکر است که این مواد کاربردی و مهم می توانند از سفت شدن رنگ در زمان باز ماندن درب آن هم جلوگیری نمایند. برخی از مدلهای رنگ همچون رنگهای روغنی هم به راحتی در دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. این مسئله هم می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد نماید. از همین رو، توصیه ما به شما استفاده از انواع این تینر برای رنگ آمیزی محیط می باشد.

سوالات متداول کاربرد تینرهای صنعتی

1- تینر صنعتی دیگر چه کاربردهایی دارد؟

البته که مدلها و ساختارهای مختلف تینر صنعتی یک سری کاربردهای خاص و ویژه را در خود جای دادند. شما می توانید این محصول را برای تغییر خواص شیمیایی مواد مختلف به کار گیرید.

2- بهترین راه خرید این محصول کدام است؟

در حال حاضر راههای بسیار زیادی برای خرید تینر صنعتی در جلوی پای کاربران قرار دارد. برای خرید این ماده در بهترین حالت ممکن استفاده از بهترین فروشنده مواد شیمیایی به شما توصیه می شود. شما می توانید با کارشناسان ما در شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات در تماس باشید.

3- قیمت خرید تینر صنعتی چقدر است؟

 قیمت خرید تینر صنعتی بسته به نوع تینر و کاربردهای آن متغیر می باشد. گاهی اوقات هزینه ای که کاربران باید برای تهیه این محصول پرداخت کنند کمی افزایش پیدا می کند.

4- پر مصرف ترین انواع تینر در صنعت کدام اند؟

البته که انواع تینر بر اساس ویژگیهای شیمیایی شان در دسته بندی های متنوعی به فروش می رسند. تینرهای فوری و آلکیدی از جمله رایج ترین محصولاتی به حساب می آیند که در صنعت به کار می روند.

5- نکات مراقبتی برای استفاده از این ماده کدام اند؟

در صورتی که شما هم به دنبال استفاده از تینر صنعتی هستید، بهتر است که به دما توجه ویژه ای داشته باشید. این ماده در دما بالای 40 درجه به راحتی مشتعل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *