دانستنی های مواد شیمیایی

فواید روغن نارگیل

اهمیت و فواید روغن نارگیل برای سلامتی

روغن نارگیل روغنی چرب و غنی از ویتامین است، که از قسمت گوشتی و سفت نارگیل به دست می آید. این روغن به دلیل اثراتی که بر روی سلامتی دارد مورد توجه افراد قرار دارد. از جمله فواید روغن نارگیل؛ کاهش اشتها، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، آب شدن چربیهای اضافه، جلوگیری از بیماریهای قلبی و آلزایمر می باشد. با افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای روغنهای گیاهی و طبیعی، این روغن یک انتخاب محبوب و ایده آل است. روغن نارگیل 100 درصد چربی است که 80 تا 90 درصد آن چربی اشباع است.

روغن طبیعی نارگیل دارای مقادیری ویتامین، مواد معدنی و استرولهای گیاهی است. استرولهای گیاهی ساختار شیمیایی دارند که شبیه کلسترول خون هستند و ممکن است به جلوگیری از جذب کلسترول در بدن کمک کنند. با این حال، مقدار موجود در چند قاشق غذاخوری این روغن برای ایجاد یک اثر مفید بسیار کم است. این روغن بسیار اشباع است و اگر از آن برای پخت و پز استفاده کردید، ممکن است متوجه شوید که از یک ماده سفید جامد در دمای اتاق به مایع شفاف تبدیل می شود.

روغن نارگیل در ظرف شیشه ای در کنار نارگیل

روغن نارگیل در ترمیم زخم و محافظت از پوست

روغن نارگیل حتی ممکن است ارزش گنجاندن در کابینت دارو را داشته باشد. اسید لوریک که در بسیاری از روغنهای گیاهی یافت می شود، 49 درصد روغن نارگیل را تشکیل می دهد و خواص ضد میکروبی دارد. بنابراین، در حالی که نمی تواند زخمهای شدید روی سطح پوست شما را درمان کند، می تواند به تسکین ضایعات پوستی خفیف تر مانند خراش یا سوختگی با تیغ کمک کند. روغن نارگیل به دلیل رطوبتی که به پوست می دهد، می توان از آن به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده کرد. افزودن این ماده به محصولات روزمره مانند روغن مو، شامپو و لوسیون یا کرم بدن می تواند خواص مرطوب کنندگی طبیعی را فراهم کند. این روغن گیاهی  به دلیل کاربردهای موثر به یک عنصر ضروری در روتینهای زیبایی، مراقبت از پوست و مو در جهان مطرح است.

علت محبوبیت روغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن خوراکی رایج در برخی کشورها است. در مورد اثرات آن بر چربی خون و خطر بیماریهای قلبی عروقی اختلاف نظر وجود دارد. یکی از دلایل محبوبیت این روغن تاثیرات آن بر روی سلامت پوست و مو است. این روغن یک ماده مرطوب‌کننده فوق‌العاده است که در بسیاری از محصولات زیبایی و روتینهای مراقبت از پوست استفاده می شود. برخی از اسیدهای چرب موجود در این روغن طبیعی، مانند اسید لوریک، دارای اثرات ضد میکروبی هستند. بنابراین می تواند به حذف پاتوژنهای باکتریایی، ویروسی و قارچی کمک کند.

روغن نارگیل شفاف در ظرف شیشه ای

از آنجایی که این روغن نسبتاً کومدوژنیک است، بسیاری از متخصصان پوست در واقع آن را برای استفاده روی صورت توصیه نمی کنند. به خصوص اگر پوستی دارید که به طور طبیعی مستعد لک است. متخصصان بر این باورند که به جای استفاده از آن برای مرطوب کردن صورت خود، که می تواند باعث ایجاد جوش شود. می توانید از آن به عنوان یک مرطوب کننده برای بدن استفاده کنید. چرا که سرشار از اسیدهای چرب است و خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. شما می توانید در تماسی با کارشناسان واحد فروش شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات، روغن نارگیل با کیفیت را با بهترین قیمت خریداری و استفاده کنید.

تاثیر روغن نارگیل بر مو

روغن نارگیل یک راه طبیعی برای بهبود روند رشد و ضخیم شدن مو های سر است. پوست سر از ویتامینها و اسیدهای چرب ضروری که به طور طبیعی در این روغن وجود دارند تغذیه می کند. این مواد می تواند به از بین بردن سبوم از فولیکولهای مو کمک کند. بسیاری از مردم دوست دارند موهای بلند و براق داشته باشند. با این حال، ساییدگی روزانه موهای شما ناشی از حالت دادن، آراستگی، آب و هوا و آلاینده ها می تواند به مو آسیب برساند. استفاده ازاین روغن گیاهی می تواند به شما کمک کند تا موهای بلندی داشته باشید. همچنین باعث حفظ رطوبت موهای شما می شود و شکستگیهای مو را کاهش می دهد. از موهای شما در برابر ریزش پروتئین و آسیب هنگام خیس شدن محافظت می کند.

ریختن روغن نارگیل به قطره چکان روی مو

روغن نارگیل دارای اسید لوریک است که کمک می کند که پروتئین به مو متصل شود و ریزش نداشته باشد. علاوه براین از ریشه ها و تارهای مو محافظت می کند و از شکستن آنها جلوگیری می کند. آنتی اکسیدانهای موجود در روغن به تقویت رشد موی سالم کمک می کند. این روغن از مو در برابر آلاینده های محیطی و گرمای اضافی با نفوذ به ساقه مو محافظت می کند. این روغن خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. این خاصیت به محافظت در برابر هر گونه مشکل که می تواند رشد مو را مهار کند، کمک می کند. این روغن به عنوان یک نرم کننده طبیعی شناخته شده است که به حفظ نرمی و درخشندگی موهای شما کمک می کند. ماساژ با روغن باعث بهبود گردش خون می شود و مواد مغذی بهتر توسط فولیکولهای مو جذب می شود.

سوالات متداول فواید روغن نارگیل

1- آیا روغن نارگیل به رشد مو کمک می کند؟

 هنوز تحقیقی در مورد اینکه آیا این روغن می تواند روند رشد موها را سریعتر تر کند یا خیر، انجام نشده است. با این حال، روغن طبیعی نارگیل با توجه به ویتامینها و مواد مغذی که دارد، می تواند به بهبود سلامت و رشد مو سر کمک کند.

2- آیا خوردن روزانه روغن نارگیل اشکالی ندارد؟

روغن نارگیل حاوی چربیهای اشباع بسیار زیادی است و باید مانند هر چربی یا روغن دیگری در مصرف آن حد اعتدال را رعایت کرد. دوز موثر برای بهره مندی از مزایا و فواید روغن نارگیل برای سلامتی، دو قاشق غذاخوری (28 گرم) یا کمتر در روز است.

3- مصرف روغن نارگیل چه عوارضی دارد؟

مصرف مقادیر زیاد این روغن می تواند باعث ناراحتیهای گوارشی، اسهال و گرفتگی عضلات شود. همچنین ممکن است سطح کلسترول LDL (بد) را افزایش، و امکان ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی را افزایش دهد.

4- آیا می توانیم از روغن نارگیل برای سیاهی دور چشم استفاده کنیم؟

روغن نارگیل به عنوان یک ضد التهاب طبیعی و ملایم، روشی موثر برای روشن کردن حلقه‌ های تیره زیر چشم است. با ایجاد رطوبت از چین و چروک و خطوط ریز زیر پوست جلوگیری می کند و باعث روشن تر شدن زیر چشم می شود.

5- آیا روغن نارگیل باعث جوانسازی پوست می شود؟

بر اساس تحقیقات علمی می توان گفت که این روغن طبیعی در مهار اثرات پیری پوست موثر است و این یکی از فواید روغن نارگیل می باشد. به همین دلیل می توان از آن به عنوان یک داروی ضد پیری استفاده کرد. این روغن به بازسازی سلولی کمک می کند و روند بهبودی پوست را سرعت می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *