دانستنی های مواد شیمیایی

ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین

نحوه ساخت خانگی کوکتل حمام با جوش شیرین

ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین به سادگی در خانه و به صورت دست ساز امکان پذیر است. علاوه بر جوش شیرین مواد دیگری نیز برای  تولید این ترکیب لازم است. کوکتل حمام به اشکال مختلف تهیه می شود و با حالت انفجاری در آب باز می شود و در حین باز شدن عطر و کف زیادی را در محیط ایجاد می کند. جوش شیرین و ترکیبات دیگری که در کوکتل حمام وجود دارد، پوست را بسیار شفاف می کند. بوسیله ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین می توانید موادی مانند روغن را به دلخواه و مناسب با پوست خود به آن اضافه نمایید. جوش شیرین یکی از مهمترین موادی است که در ساخت پدیکور بکار می رود. این ماده در رفع بوی بد تاثیرگذار است. در ادامه به بررسی اهمیت و کاربرد و نیز چگونگی ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین خواهیم پرداخت.

اهمیت و کاربرد جوش شیرین در ساخت کوکتل حمام

در ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین مواد مختلفی بکار می روند که در مجموع برای شادابی و روشنایی پوست بسیار مفید هستند. جوش شیرین یکی از مهمترین موادی است که در این محصول استفاده می شود و در واکنش با اسید سیتریک یا جوهر نمک حالت کف و جوشان را ایجاد می کند. جوش شیرین یک ماده قلیایی با فرمول  NaHCO3 است که در آب به کاتیون سدیم و آنیون بی کربنات تبدیل می گردد. زمانی که در آب این دو بخش حاصل می گردد محیط قلیایی است و با حضور اسید واکنشی با خارج شدن گاز ایجاد می شود. در نهایت با این واکنش محیط خنثی می شود. کوکتل حمام هر دو ماده اسید و باز را دارد. زمانی که این ترکیب در آب قرار می گیرد، در واقع  مواد با هم واکنش می دهند و گاز به شکل کف خارج می شود.

کوکتیلهای حمام کروی سفید در کنار شمعهای استوانه ای

همانطور که می دانیم، ساخت کوکتل حمام  با جوش شیرین به صورت مستقیم به این ماده ارتباط دارد و کیفیت آن در محصول نهایی بسیار تاثیر گذار است. اگر قصد ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین را در خانه دارید از موادی با کیفیت استفاده نمایید تا با قرار گرفتن کوکتل در آب حالت انفجاری و کف ایجاد شود. در صورتیکه جوش شیرین از نظر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی استاندارد باشد و از برندی معتبر خرید انجام دهید، بر روی کل ترکیب تاثیرگذار است. کاربرد این محصول برای پوست بدن است و به همین دلیل باید در انتخاب موادی مانند  جوش شیرین برای این ترکیب دقت نمایید. برای خرید جوش شیرین با کیفیت و با قیمت مناسب با کارشناسان مجبرب واحد فروش شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات تماس بگیرید.

نحوه ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین

افراد زیادی به دلیل فواید بالایی که کوکتل حمام برای پوست دارد، علاقمند به ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین در منزل هستند. یکی از بهترین روشهای ساخت کوکتل حمام  ترکیب موادی همانند جوش شیرین، اسید سیتریک، نمک اپسوم و یا نمک دریا، انواع روغنها مانند روغن زیتون و اسانس و رنگ خوراکی به دلخواه است. جوش شیرین از مواد اصلی برای این محصول است و در واکنش با اسید سیتریک، گاز دی اکسید کربن تولید می شود و کفی که ایجاد می شود در ظرف به دلیل واکنش این دو ماده است.

قرار دادن گلهای کوچک خشک بر روی کوکتل حمام سفید کروی

نسبت  موادی که در ساخت این محصول به کار می رود به این صورت است که به ازای هر 100 گرم جوش شیرین، 50 گرم اسید سیتریک و موادی مانند نمک و پودر ذرت 25 گرم در ترکیب استفاده می شوند. زمانی که این مواد را برای ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین با هم ترکیب کردید به مقدار لازم روغن و اسانس و رنگ را به آن اضافه می کنید. روغن موجب دوام و شکل گیری کوکتل حمام می شود. در ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین علت استفاده از روغنهای مختلف، خاصیت درمانی آنها برای پوست و بدن است، همچنین موجب شکل دادن این مواد می شود. این مواد به خوبی با هم ترکیب می شود و در قالب می ریزند و در 48 ساعت به شکل آن در می آید.

مزایا و معایب پدیکور یا کوکتل حمام چیست؟

کوکتل حمام دارای ترکیباتی است که پوست را بسیار نرم و شاداب می کند و مواد زاید و سمی را از بدن دور می نماید. علاوه بر تاثیر درمانی که بر روی پوست دارد به دلیل رایحه اسانسهای موجود در آن آرامبخش اعصاب است. این ترکیب  محیط را نیز خوشبو می کند. علاوه بر مواد اصلی که در این ترکیب وجود دارد، ممکن است تولید کنندگان این محصول از مواد درمانی نیز استفاده کنند. این مواد به صورت مستقیم بر روی پوست بدن اثر گذار باشد. بوسیله ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین بهترین ماده برای رفع بوی بد پا و لایه برداری پوست را بدست بیاورید. این ترکیب در شرایط مختلف کاربرد دارد و فقط در مواردی که فرد به بیماریهای پوستی خاص و یا بیماریهای قلبی و یا تنفسی دچار باشد باید با نظر پزشک از آن استفاده نماید.

کوکتلهای حمام کروی با رنگهای صورتی، زرد و بنفش کمرنگ

سوالات متداول ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین

1- پدیکور درمانی با استفاده از کوکتل حمام چگونه انجام می شود؟

کوکتل حمام که دارای ماده اصلی به نام جوش شیرین است برای پدیکور پاها استفاده می شود. پاها در آبی که کوکتل در داخل آن وجود دارد قرار می گیرد و ماساژ پا انجام می شود.

2- چه ماده ای در کوکتل حمام موجب لایه برداری می شود؟

جوش شیرین ماده ای است که لایه برداری سلولهای فرسوده پوستی را به خوبی انجام می دهد. زمانی که این ماده در ترکیب کوکتل حمام قرار می گیرد بهتر عمل کرده و شفافیت زیادی برای پوست ایجاد می کند.

3- امکان استفاده از چه روغنهایی در کوکتل حمام وجود دارد؟

روغنهایی مانند زیتون، بادام، هسته انگور و یا روغن نارگیل نمونه هایی از روغنهایی است که در ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین به کار می روند. این روغنها دارای اثرات  مختلفی بر روی پوست هستند و جذب بدن می شوند.

4- چگونه از کوکتل حمام استفاده نماییم؟

کوکتل حمام که به شکل و رنگهای مختلف وجود دارد، باید در آب قرار بگیرد. هر چه کوکتل دارای جوش شیرین با کیفیتی باشد، میزان واکنش پذیری بهتر و بالاتری دارد و کف و لایه برداری بهتری تولید خواهد نمود.

5- چه نمکی در کوکتل حمام بکار می رود؟

معمولا برای ساخت کوکتل حمام با جوش شیرین از نمک که معمولا نمک دریا است، استفاده می شود. نمک دریا در لایه برداری و شفافیت پوست نقش موثری دارد و این نمک برای درمان بیماریها نیز نقش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *