دانستنی های مواد شیمیایی

جلبک دریایی برای لاغری

اهمیت و کاربرد جلبک دریایی برای لاغری

جلبکهای دریایی، گیاهان آبزی هستند که در دریاها و دریاچه ها زندگی می کنند. این گیاهان آبی که در آب شور یافت می شوند، در دو نوع سبز و قهوه ای رنگ قابل تقسیم بندی هستند. جلبکهایی که به رنگ سبز می باشند، معمولا در قسمتهای کم عمق زندگی می کنند. ما جلبکهای قهوه ای را در قسمتهای عمیق دریاچه یا دریا مشاهده می کنیم. بیشتر از چهار دهه است که این گیاهان آبزی که به کاهوی دریایی نیز معروف هستند، به مصرف خوراکی و غیرخوراکی انسانها می رسند. کشورهایی مانند چین، کره جنوبی، اندونزی، هند، مالزی تولید کننده عمده جلبک دریایی برای لاغری هستند. جلبکها به دلیل ارزش غذایی بسیار بالایی که دارند، مورد توجه دولتها و حکومتها نیز قرار دارند .

کاربرد و فواید جلبک دریایی

جلبکها دارای کاربردهای گوناگونی هستند و تنها برای لاغری مفید نمی باشند. از جلبک می توان در ساخت مواد آرایشی- بهداشتی، مواد غذایی، دارویی، زراعت، تصفیه آب، تامین علوفه دام، مکمل غذایی برای حیوانات و شیلات استفاده کرد. خوشبختانه ایرانیها نیز از جلبک دریایی به خوبی استقبال کرده اند. این گیاه آبزی، به دلیل داشتن مواد معدنی سرشار مانند منیزیم، کلسیم، پتاسیم، مس، ید، آهن و روی می تواند یک منبع خوب غذایی به شمار رود. خوب است بدانید، جلبک دریایی از آنتی اکسیدانهای بسیار قوی برخوردار است و دارای ویتامینهایی چون E، C، A می باشد. از طرفی دوستداران لاغری و سلامت نیز از این گیاه پرفایده که چربی کمی دارد، بسیار استفاده می کنند. فیبر سرشار، اسید چرب امگا سه، امگا نه و اسیدهای آمینه از دیگر مواد ارزشمندی هستند که در این گیاه آبزی حضور دارند.

جلبک دریایی سبز رنگ در زیر آب

اثرات درمانی جلبک دریایی

دانشمندان امروزه از تاثیر جلبک دریایی برای لاغری و درمان برخی بیماریها خبر داده اند. بررسیها نشان می دهند که جلبک دریایی اثرات ضد چاقی دارد. در حقیقت موکوکسانین موجود در این گیاه باعث می شود تا از تجمیع چربی در بافتهای بدن جلوگیری شود. صنایع داروسازی نیز از این گیاه در ساخت قرصهای رژیمی کمک می گیرند. جلبک دریایی می تواند اثرات بیماری سرطان را کاهش دهد. مواد معدنی که در این گیاه وجود دارند، باعث تقویت چشم می شود و به هضم غذا نیز کمک می کنند. این گیاه حتی می تواند چربی خون را کنترل کند.

اهمیت جلبک دریایی برای لاغری

دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می دهد جلبک دریایی برای لاغری مفید است. کارشناسان صنایع غذایی دریافته اند که انواع پروتئین، فیبر، ید، کربوهیدرات و انواع ویتامین و مواد معدنی در جلبکها حضور دارند. اهمیت جلبکها به گونه ای است که باعث شده تا سرآشپزها از آنها نان ، سوپ و غذاهای متنوع دیگر تهیه کنند. مصرف جلبک دریایی مستلزم نوشیدن آب فراوان است. همین موضوع سوخت و ساز بدن را بالا می برد و باعث لاغر شدن فرد می شود. مدتها است که انسان این دانش را دارد که از جلبک دریایی برای لاغری استفاده کند. از این گیاه می توان داروی کاهش اشتها تولید کرد. داروسازان از جلبک دریایی قرص، پودر و شربت تهیه کرده و آن را به دوستداران سلامتی و زیبایی هدیه می دهند.

بشقابی حاوی جلبک دریایی سبز برای رژیم لاغری

کاربرانی که از این اقلام دارویی استفاده کرده اند، از حذف چربیهای شکم و پهلوی خود رضایت دارند. خوب است بدانید، جلبک دریایی به دلیل فیبر بالایی که دارد تا ساعتها فرد را سیر نگه می دارد و از اشتهای کاذب او جلوگیری می کند. ضمن این که کالری بسیار کم جلبک باعث می شود تا بیشتر از هر ماده غذایی دیگری در تیر رس نگاه دوستداران لاغری و زیبایی اندام باشد. این گیاه از یک طرف حس سیری و پری به کاربر می دهد و از طرف دیگر مواد معدنی مغذی و سودمندی را روانه بدن او می کند.

چرا جلبک دریایی برای لاغری استفاده می شود؟

استفاده از جلبک دریایی برای لاغری هیچ محدودیتی ندارد. از همین رو، بین اهالی ورزش، دوستداران سلامتی و تناسب اندام مورد توجه است. شما می توانید با خیال راحت، از جلبک استفاده کنید و نگران میزان چربی غیرمفید در آن نباشید چرا که چربی این گیاه بسیار ناچیز می باشد. اثرات مصرف این گیاه درمانی، تا سه دوره مصرف منظم و پیوسته، خود را نشان می دهد. استفاده از جلبک، برای لاغر کردن شکم و پهلو بهترین پیشنهاد است. همچنین جلبک به دلیل ویتامینهای ارزشمندی که دارد، می تواند به خوبی از پیری زودرس جلوگیری کند. از آنجا که جلبک دارای خواص چربی سوزی است، چربیهای مضر و کهنه را حذف می کند و باعث زیبایی اندام می شود.

پودر و قرص سبز رنگ جلبک سبز در کاسه های سفید

همانطور که گفته شد، تاثیر مهم جلبک دریایی برای لاغری است اما تاثیر آن در زیبایی و درخشندگی پوست غیر قابل انکار می باشد. شما می توانید از این محصول، ماسک زیبایی تهیه کنید و در مدت زمان کوتاهی شاهد از بین رفتن چین و چروک، خشکی پوست و کدری آن باشید. جلبک به خوبی می تواند پی هاش مثبت پوست را تنظیم کرده و از خشکی و بدرنگی پوست جلوگیری کند. در ادامه به مواد تشکیل دهنده جلبک که در لاغری اثرات بسیاری دارد، می پردازیم. در جلبک خشک می توان شاهد، پنج درصد آب، بیست و چهار درصد کربوهیدرات، هشت درصد چربی و شصت درصد پروتئین و فیبر بود. این گیاه به واسطه مواد معدنی و مغذی که در خود ذخیره کرده است، می تواند یک غذای استراتژیک در روزهای سخت و قحطی باشد. حتی گفته می شود، فضانوردان در ماموریتهای فضایی از این گیاه برای تغذیه خود استفاده می کنند.

مزایا و معایب استفاده از جلبک دریایی

در ادامه به مزایا و معایب استفاده از جلبک دریایی برای لاغری اشاره می کنیم. اگر با ما همراه بوده باشید، با فواید جلبک دریایی آشنا شده اید. با این همه خوب است بدانید، این گیاه مفید که به صورت خوراکی و غیرخوراکی مورد استفاده عموم قرار گرفته است، می تواند باعث کاهش فشار خون بالا نیز شود. از طرفی کلسترول خون را نیز پایین می آورد. نرخ ابتلا به سرطان با مصرف جلبک کاهش پیدا می کند. با مصرف این گیاه پر فیبر، می توان متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش داد. همچنین جلبک یک منبع قوی برای تامین پروتئین و فیبر نیز است. امگا سه و امگا نه این گیاه دریایی بسیار بالا است و می تواند به خوبی چربی کبد را کنترل و حتی آن را از بین ببرد. خوشبختانه مصرف جلبک عارضه ای نداشته و می توان آن را با خیالی آسوده مصرف کرد.

جلبک سبز دریایی در دستان شخصی

سوالات متداول جلبک دریایی برای لاغری

1- آیا جلبک دریایی برای تنظیم قند خون نیز مفید است؟

خوشبختانه جلبک دریایی ضمن لاغری، سطح قند خون را نیز تنظیم می کند. این خاصیت به خاطر وجود ماده ای به نام آلژینات در جلبک می باشد. آلژینات یک نوع فیبر است که قابلیت حل شدن دارد.

2- رابطه جلبک دریایی با پوکی استخوان چگونه است؟

اکسیداسیون به خاطر وجود رادیکالهای آزاد در بدن به وجود می آید. این رادیکالهای آزاد باعث پوکی استخوان می شوند. این گیاه آبزی دربردارنده ترکیباتی است که فوکوئیدان نام دارد و از تجزیه و پوکی استخون جلوگیری می کند.

3- جلبک دریایی از چه طریقی به دست می آید؟

جلبک دریایی را می توان هم به صورت طبیعی از کف دریا و دریاچه ها به دست آورد و هم به صورت پرورشی. کارشناسهای مربوطه، این گیاه را درون استخرهای مخصوصی که در کنار سواحل دریاچه ها و دریاها احداث می شوند، پرورش می دهند.

4- آیا جلبک دریایی برای تیروئید نیز مفید است؟

کارشناسان علوم تغدیه سفارش می کنند تا بزرگسالان صدوپنجاه میکروگرم در روز ید دریافت کنند. جلبک دریایی می تواند به خوبی ید مورد نیاز بدن را تامین کند. مقدار یدی که در این گیاه وجود دارد به نوع آن بستگی دارد.

5- آیا جبلک دریایی به جذب آهن نیز کمک می کند؟

جلبک دریایی ویتامین سی بسیاری در خود ذخیره کرده است. از همین رو، به خوبی قادر است باعث جذب آهن شود. این گیاه دارای مقادیر فراوانی آهن نیز است که می تواند نیاز بدن به آهن را به خوبی تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *