دانستنی های مواد شیمیایی

بهترین شوینده برای ضدعفونی

انتخاب مناسب ترین شوینده برای ضدعفونی کردن

قبل از اینکه به بهترین شوینده برای ضدعفونی بپردازیم بایستی مشخص کنیم که هدف ما تمیز کردن کدام مکان و یا لباس است. بر طبق هدف ما، ضد عفونی کننده ها به اقسام مختلف تقسیم می شوند. انواع شوینده ها به منظور شستشو و ضد عفونی کردن سطح پوست، صورت، لباس، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، ظروف و نظیر آن متفاوت است. با توجه به اهداف مختلف قاعدتاً مشخصات شیمیایی شوینده نیز، بایستی متفاوت باشد. به عنوان مثال هنگامی که از شوینده ها برای تمیز کردن سطح پوست صورت و بدن استفاده می کنیم قطعاً بایستی به pH آن توجه شود؛ زیرا pH خیلی بالا یا پایین ممکن است باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست شده و در طولانی مدت باعث خشکی و زمختی آن گردد.

شوینده های مختلف در کنار پاک کننده ها

بنابراین تا به اینجا ما متوجه شدیم برای انتخاب بهترین شوینده ها برای ضد عفونی، محیطی که شوینده برای آن انتخاب می شود، متفاوت خواهد بود. حال با توجه نکاتی که بیان شد، ذکر این مطلب که بهترین شوینده برای ضدعفونی چیست، سخت می باشد. چرا که نمی توان یک قاعده و قانون کلی برای انواع شوینده ها ارائه کرد. البته به صورت کلی می توان به برخی از ویژگی های شوینده ها و ضد عفونی کننده های خوب اشاره کرد. به عنوان مثال قدرت تمیزکنندگی آن ها در مدت زمانی کوتاه می تواند یک فاکتور خوب تلقی شود.

بهترین شوینده های پوست

پوست ما در طی روز در معرض انواع آلودگی ها  از جمله آلودگی هوا، شوینده نامناسب، انواع و اقسام مواد آرایشی و نظیر آن قرار می گیرد. این عوامل به مرور زمان بر سلامت پوست ما تاثیری منفی می گذارند. برای حل این مشکل بایستی به سلامت پوست خود اهمیت بیشتری بدهیم. یکی از این راه ها، استفاده از بهترین شوینده ها و ضد عفونی کننده های با کیفیت خوب و مناسب می باشد. پوست ما به چند گروه اصلی خشک، مرطوب و مخلوط تقسیم می شود. برای خرید شوینده بایستی به این نکته حتماً دقت شود. چرا که شوینده پوست چرب دارای خاصیت اسیدی بیشتر و میزان چربی کمتر به منظور کاهش رطوبت و چربی و شوینده پوست خشک دارای خاصیت قلیایی و میزان چربی بیشتر به منظور حفظ رطوبت و چربی ساخته شده است.

اهمیت انتخاب شوینده مناسب برای پوست

نکته بعدی انتخاب سلیقه ای نوع شوینده به لحاظ ماهیت فیزیکی است. به عنوان مثال شخصی برای شستشوی صورت خود صابون را می پسندد، در صورتی که فردی دیگر از محلول و یا ژل استفاده می کند. یکی از بیماری های شایع پوست جوش و یا آکنه است. در صورت یک سطح پوست به دلایل مختلف آلوده بماند وارد منافذ پوست شده و به مرور زمان منجر به بیماری آکنه می شود. به همین دلیل است که اکیداً توصیه می شود که خانوم ها با آرایش شب ها نخوابند. یک راه انتخاب بهترین شوینده پوست، مشورت با متخصصین پوست می باشد تا با توجه به تجربه خود و متناسب با شرایط پوست ما تجویز کند.

مضرات استفاده نادرست از شوینده ها

در این قسمت به مضرات استفاده نادرست از شوینده ها می پردازیم. استفاده افراطی و وسواس گونه از ضدعفونی کننده ها با غلظت نامناسب، مشکلات فراوانی به وجود می آورد. اولین مشکلی که می تواند در کوتاه مدت به وجود آورد، ایجاد آلرژی و خارش پوستی است. شستشوی بیش از حد دست در طولانی مدت، منجر به خشکی شدید پوست و اگزما می شود. به افرادی مبتلا به اگزما توصیه می گردد که از شوینده های با pH خنثی استفاده کنند. همزمان با شیوع کرونا و وسواس شستن، به صورت ناگهانی، مضرات استفاده نادرست از شوینده ها افزایش یافت.

شستشوی مکرر و طولانی مدت موجب بروز آلرژی در طیف وسیعی از افراد شد. علت این است که سطح پوست در حالت عادی به میزان مشخصی از رطوبت و چربی تشکیل شده است. زمانی که ما به صورت افراطی از مواد شوینده و ضد عفونی کننده استفاده می کنیم با تغییر حالت اسیدیته پوست، موجب به هم خوردن تعادل رطوبت و چربی پوست می شویم.

آسیب وارده از شوینده های بی کیفیت به دست

شستشوی افراطی ظروف بدون استفاده از دستکش و با توجه به این که اکثر شوینده ها دارای خاصیت قلیایی هستند به مرور زمان موجب خشکی و پیری پوست می شوند. بنابراین توصیه می شود در هنگام شستشوی ظروف حتماً از دستکش و بهترین شوینده برای ضدعفونی کردن استفاده کنید. در وهله بعدی ذکر این نکته لازم است که بایستی مدیریت مناسبی برای شستشوی ظروف در نظر بگیرید. البته ماشین ظرفشویی تا حدودی توانایی را دارد که این مشکل را رفع کند. تا به اینجا، از شستشوی افراطی ظروف و پوست گفتیم. شستشوی افراطی و روزانه مو نیز به سلامت مو آسیب می رساند. شستشوی مداوم مو باعث خشکی پوست سر و ریزش مو می شود. بنابراین شستشوی مو بایستی حداکثر سه روز در هفته انجام گیرد.

سوالات متداول بهترین شوینده برای ضدعفونی

1- برای خرید بهترین شوینده برای ضدعفونی کردن مو بایستی به چه نکاتی توجه کنیم؟

بایستی با توجه به جنس و حالت موی سر خود (مجعد، فر و صاف) و همچنین خشک یا چرب بودن پوست خود اقدام به خرید مناسب کنیم. زیرا اگر به این نکات در حین خرید توجه نشود مشکلاتی از جمله ریزش مو و نظیر آن در طولانی مدت به وجود می آورد.

2- آیا استفاده از وایتکس برای سلامت ما به مرور زمان مشکلاتی را به وجود می آورد؟

استفاده از هر شوینده ای به شکل افراطی، قطعا به سلامت ما آسیب می زند. اگر ملزم به استفاده از وایتکس برای نظافت روزانه هستیم، بهتر است در وهله اول از وایتکس رقیق استفاده کنیم. هنگام کار با آن حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید و اگر امکانش باشد درب و پنجره مکانی که در آن حضور داریم را به منظور تهویه هوا باز کنیم.

3- از کجا مواد اولیه شوینده ها را خریداری کنیم؟

یکی از بهترین شرکت های فروش مواد اولیه صنایع شوینده، شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات می باشد. شرکت کیمیا تجارت تات انواع مواد اولیه شوینده و نیز در کل مواد شیمیایی را به فروش می رساند. برای خرید انواع مواد شیمیایی می توانید با شماره های مندرج در سایت کیمیا تجارت تات تماس حاصل فرمائید.

4- در خرید بهترین شوینده ها برای ضدعفونی کردن سطوح و سرامیک بایستی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین نکته ای که بسیار نیز مهم است، خاصیت سمی نداشته باشد. زیرا اکثر مواد شیمیایی به صورت ناگهانی عوارض خود را بروز نمی دهند. به مرور زمان اثرات مخرب استفاده از ضد عفونی کننده های غلیظ بروز خواهد یافت. نکته دیگر این است که بتواند چربی و ذرات آلودگی را با سرعت خوبی پاک کند.

5- در خرید مایع شوینده ماشین ظرفشویی بایستی به چه نکاتی توجه نماییم؟

امروزه از ژل یا قرص ماشین ظرفشویی به عنوان جایگزین نوع پودری آن استفاده می شود. بایستی حتماً قبل از خرید، به مارک ماشین ظرفشویی خود دقت کنیم و از فروشنده در این ارتباط مشاوره بگیریم.

6- شوینده مناسب برای شیشه شور ماشین دارای چه ویژگی هایی است؟

نکته ای که اهمیت دارد این است که حتماً قابلیت شفاف سازی شیشه را داشته باشد. بعد از استفاده از آن، روی شیشه ماشین لک بر جای نگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *