دانستنی های مواد شیمیایی

بالم لب خانگی با روغن نارگیل

ساخت بالم لب خانگی با روغن نارگیل

پوست لب ها در اثر سرما، نبود رطوبت و کم آبی بدن خشک می شوند و ترک می خورند. از این رو استفاده از بالم لب خانگی حائز اهمیت می باشد. به همین علت در این مقاله درباره بالم لب و ساخت بالم لب خانگی با روغن نارگیل بحث خواهیم نمود. بهتر است قبل از اینکه در مورد بالم لب خانگی صحبت کنیم، کمی در مورد اهمیت مراقبت از لب ها بحث کنیم.

اگرچه همه ما از داشتن لب هایی نرم و قرمز لذت می بریم، با این حال کمتر کسی هست که از اصول مراقبت صحیح از لب ها آگاه باشد. لب یکی از مهمترین اعضای صورت محسوب می شود و نقش زیادی در زیبایی و شادابی دارد. پوسته پوسته شدن لب ها تاثیر منفی روی جذابیت دارند. لب ها غدد چربی اندک، پوست نازک و حساسی دارند و سریعا دچار آسیب می شوند. از این رو باید از آنها مراقبت ویژه ای نمود.

استفاده یک خانم از بالم لب خانگی با روغن نارگیل

بالم لب چیست؟

تقریبا همه خانم ها تمایل به استفاده از رژ لب دارند. اما نکته ای که گاهی فراموش می شود این است که اگر لب هایی نرم و سالم نداشته باشیم، رژ لب ها روی لب، زیبا به نظر نمی رسند. عوامل زیادی موجب خشکی و ترک خوردن پوست لب می شوند. از جمله این عوامل می توان به هوای سرد و خشک، باد، نور خورشید، کم آبی بدن و کمبود برخی ویتامین ها اشاره نمود.

از این رو با توجه به حساسیت بالای لب، شرکت های مختلف آرایشی و بهداشتی محصولاتی تحت عنوان بالم لب طراحی و روانه بازار کرده اند. بالم لب در حقیقت محصولی بر پایه موم می باشد که خواص نرم کنندگی و رطوبت رسانی دارد و با حفظ چربی سطح پوست لب مانع از خشک و پوسته پوسته شدن آن می شود. بالم لب های موجود در بازار ترکیبات شیمیایی متفاوتی دارند. اما اغلب آنها از ترکیباتی مثل لانولین، موم زنبور عسل، روغن نارگیل، ویتامین E، ویتامین C، هیالورونیک اسید، کلاژن و هیدروکسی پرولین ساخته شده اند. ترکیبات فوق خواص رطوبت رسانی دارند و روند پیری پوست را به تعویق می اندازند.

مزایای بالم لب

مزایا گوناگونی را می توان برای بالم لب ها بر شمرد که از جمله مزایای بالم لب های شیمیایی موجود در بازار عبارتند از؛ رطوبت رسانی سریع به لب ها، براقیت لب ها و حجیم نشان دادن آنها. در ادامه این سه مزیت را به اختصار شرح خواهیم داد.

رطوبت رسانی سریع به لب ها

پوست لب ها نازک است و مستعد خشک شدن می باشد. مصرف مرتب بالم لب و حضور آن در روتین پوستی، موجب رطوبت رسانی سریع و رفع ترک لب ها می شود.

براقیت لب ها

استفاده از بالم لب، ضمن رطوبت رسانی به لب ها سبب ایجاد ظاهری نرم و براق برای لب ها می شود.

حجیم نشان دادن لب ها

بالم لب خانگی و حتی شیمیایی ضمن براق نشان دادن لب ها، لایه ای چربی روی لب ها ایجاد می کند و موجب می شود لب ها حجیم تر به نظر برسند.

بالم لب در شکل های مختلف بر روی میز

معایب بالم لب

علاوه بر مزایایی که عنوان شد، بالم لب ها معایبی نیز دارند. اگرچه بالم لب محصولی مهم برای مراقبت از لب هاست، با این حال توصیه می شود بالم لب خانگی جایگزین بالم لب های شیمیایی شود. زیرا که بالم لب های موجود در بازار معایبی دارند. از جمله معایب بالم لب های شیمیایی عبارتند از؛ استفاده از مواد شیمیایی مضر و نیز معطر بودن که در ادامه آنها را به اختصار توضیح می دهیم.

استفاده از مواد شیمیایی و مضر

در ساختار برخی بالم لب ها از موادی مثل فنول، منتول و سالیسیلیک اسید استفاده می شود. مصرف مداوم و طولانی مدت این نوع بالم لب ها موجب افزایش حساسیت پوست لب و سوزش لب ها می شود.

معطر بودن

استفاده از مواد عطری برای معطر شدن بالم لب ها و افزایش جذب مشتری از معایب بالم لب های شیمیایی محسوب می شود.

طرز ساخت بالم لب خانگی با روغن نارگیل

با توجه به معایب بالم لب های شیمیایی که بالاتر عنوان کردیم، استفاده از بالم لب خانگی با روغن نارگیل توصیه می شود. از آنجایی که بالم لب خانگی از مواد طبیعی تهیه می شود، استفاده روزانه از آن آسیبی به لب ها نمی رساند. برای ساخت بالم لب خانگی از موادی مثل روغن نارگیل، موم عسل، عصاره اسطوخودوس و عسل استفاده می شود. اولین نکته در تهیه بالم لب خانگی، استفاده از حرارت غیر مستقیم یا همان روش بن ماری است.

در مرحله اول ظرف مورد نظر را روی بخار آبی که در حالت جوش است، بگذارید. سپس مواد بالم لب خانگی را (موم، عسل، روغن نارگیل) را در ظرف بریزید و منتظر بمانید تا مواد ذوب و با یکدیگر ترکیب شوند. برای ساخت بالم لب خانگی معطر و خوشبو می توانید از موادی مثل عصاره برگ نعناع یا اسطوخودوس استفاده نمایید. اکنون بالم لب خانگی خود را در ظرف مناسبی بریزید و صبر کنید تا سرد شود و بعد به آسانی استفاده نمائید.

بالم لب خانگی با روغن نارگیل در ظروف در دار

سوالات متداول ساخت بالم خانگی با روغن نارگیل

1- چگونه می توان بالم لب رنگی ساخت؟

برای ساخت بالم لب خانگی رنگی، می توانید مقدار کمی از رژ لب بدون سرب را به ترکیبات اولیه اضافه کنید و اجازه دهید با سایر مواد ترکیب شود.

2- به جز روغن نارگیل از چه موادی می توان برای ساخت بالم لب خانگی استفاده نمود؟

برای تهیه بالم لب خانگی، می توانید محتویات یک عدد کپسول ویتامین E  را به مواد اولیه اضافه کنید. ویتامین  E یکی از ویتامین هایی است که موجب حفظ رطوبت لب ها می شود.

3- بالم لب خانگی تا چه مدت قابل استفاده است؟

از آنجایی که در ساخت بالم لب خانگی از مواد شیمیایی استفاده نمی شود، این بالم لب را می توان تا یک ماه در محیط گرم و خشک نگهداری کرد.

4- نحوه استفاده از بالم لب خانگی چگونه است؟

محدودیتی در  استفاده از بالم لب خانگی وجود ندارد. می توانید بعد از شستشوی پوست و انجام روتین پوستی از بالم لب استفاده کنید.

5- آیا خوردن بالم لب خانگی مضر است؟

اگرچه ترکیبات به کار رفته در بالم لب های خانگی طبیعی هستند و ضرری برای بدن ندارند، با این حال بهتر است از لیسیدن و یا خوردن آن خودداری نمایید.

6- روغن نارگیل را برای ساخت بالم لب خانگی از کجا خریداری کنیم؟

شما می توانید برای ساخت بالم لب خانگی با روغن نارگیل، روغن نارگیل مورد نیاز خود را از شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات خریداری کنید. شرکت کیمیا تجارت تات همواره روغن نارگیل های با کیفیت مرغوب را به مشتریان خود عرضه می کند. برای خرید روغن نارگیل و انواع مواد شیمیایی می توانید با کارشناسان فروش شرکت کیمیا تجارت تات و یا با شماره های 66567158 و 02166438406 در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *