دانستنی های مواد شیمیایی

تفاوت اسید صنعتی و خوراکی

بررسی تفاوتهای مهم اسید صنعتی و خوراکی

آیا شما تا کنون از خود پرسیده اید که، مهم ترین تفاوتهای اسید صنعتی و خوراکی چیست؟ بالاخره اسید صنعتی و خوراکی به عنوان دو دسته بندی اصلی از انواع اسید به حساب می آیند. این محصولات که ویژگیهای مثبت زیادی را در خود جای داده اند، می توانند در موقعیتهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. به صورت عمومی، اسیدها ترکیبات ترش مزه ای هستند که می توانند واکنشهای شیمیایی مختلفی را ایجاد نمایند. از جمله رایج ترین انواع اسید خوراکی می توان به سرکه، پرتقال، آب لیمو و غیره اشاره کرد. اسیدهای صنعتی هم خواص شیمیایی مشابه، ولی شدیدتری را از خود به نمایش می گذارند. یعنی اسیدهای صنعتی به گونه ای طراحی شده اند تا ترشی بیشتری داشته باشند و واکنشهای شدید تری را نیز از خود به نمایش بگذارند. امروز ما قصد داریم تا در مورد مهم ترین تفاوت اسید صنعتی و خوراکی با شما صحبت کنیم.

بررسی ویژگیهای انواع اسیدهای صنعتی

برای بررسی مهمترین تفاوت اسید صنعتی و خوراکی، در ابتدا ما باید ویژگیهای انواع اسید را مورد بررسی قرار دهیم. به صورت کلی، مدلها و ساختارهای مختلف اسید، محصولاتی کاربردی به حساب می آیند که در دسته بندیهای متنوعی به فروش می رسند. اسیدهای صنعتی pH به شدت پایینی دارند و به راحتی می توانند برای انجام واکنشهای شیمیایی خاص مورد استفاده قرار گیرند. اسیدهای صنعتی معمولا به شدت سمی است و مصرف آنها توسط انسان می تواند نتایج فوق العاده نا مطلوبی را به همراه داشته باشد. در صورتی که اسیدهای صنعتی بر روی پوست انسان برخورد داشته باشند، احتمال واکنش نشان دادن و حل کردن پوست هم وجود دارد. به خاطر داشته باشید که انواع اسید صنعتی می توانند برای پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

یک ارلن و یک بشر حاوی اسید

از جمله انواع اسید صنعتی می توان به اسید نیتریک، اسید سولفوریک و اسید کلریدریک اشاره کرد. هر کدام از این اسیدها به نحوی خاص بر روی فعالیتهای صنعتی تاثیر گذار هستند. حتی برخی از مواد همچون اسید کلریدریک در خانه ها و به عنوان یک تمیز کننده هم مورد استفاده قرار می گیرد. اسیدهای صنعتی تحت هیچ شرایطی نباید توسط انسان مصرف شوند. این محصولات سمی است و لمس کردن آنها می تواند مشکلات پوستی زیادی را برای شما ایجاد نماید. همین مسئله هم باعث می شود تا استفاده از مدلها و ساختارهای مختلف اسید صنعتی به مسئله ای مهم و دشوار تبدیل شود. از جمله مهم ترین کاربردهای اسید صنعتی می توان به تولید کودهای مختلف، تولید پاک کننده های شیمیایی و طراحی مواد حلال اشاره کرد.

بررسی ویژگیهای انواع اسیدهای خوراکی

دومین مسئله ای که برای مقایسه اسید صنعتی و خوراکی باید آن را مد نظر خود قرار دهیم مربوط به ویژگی انواع اسید خوراکی می باشد. بالاخره مقایسه اسید صنعتی و خوراکی بدون در نظر گرفتن مدل خوراکی این ماده، امکان پذیر نخواهد بود. اسیدهای خوراکی محصولات ترش مزه ای هستند. این محصولات هم در مواد طبیعی همچون میوه ها یافت شده و هم به صورت دست ساز تولید می شوند. به خاطر داشته باشید که مدلها و ساختارهای مختلف اسید خوراکی، می توانند کاربردهای زیادی داشته باشند. معمولا این محصولات برای آشپزی به کار می روند و با استفاده از آنها شما می توانید خوراکیهای خوشمزه ای را تولید نمایید.

یک شیشه سرکه انگور در کنار انگورهای سیاه

از جمله رایج ترین انواع اسید خوراکی می توان به کیوی، گوجه فرنگی، سرکه، پرتقال، نوشابه های گاز دار و غیره اشاره کرد. همه ما حداقل یک بار در طول زندگی خود از انواع این اسید کاربردی استفاده کرده ایم. تشخیص اسید خوراکی کار سختی نیست. زمانی که شما یک ماده را با استفاده از زبان خود بررسی کنید و طعم آن را بچشید، می توانید به راحتی اسیدهای خوراکی را شناسایی نمایید. به خاطر داشته باشید که اسیدهای خوراکی بر خلاف اسیدهای سمی، قابلیت لمس دارند و مشکل پوستی را برای شما ایجاد نمی کنند.

بررسی مهمترین تفاوت اسید صنعتی و خوراکی

البته که میان انواع اسید صنعتی و خوراکی یک سری تفاوتهای خاص وجود دارد. برسی این تفاوتها به شما اجازه می دهد تا به راحتی آنها را تشخیص دهید. اولین تفاوت اسید صنعتی و خوراکی مربوط به pH آنها است. اسیدهای صنعتی pH پایینی دارند در حالی که اسیدهای خوراکی pH بالا تری را از خود نشان می دهند. دومین تفاوت اسید صنعتی و خوراکی مربوط به قابلیت لمس و واکنش با پوست می باشد. اسید صنعتی به شدت خطرناک است. این محصول به راحتی پوست و گوشت را در خود حل می کند اما اسیدهای خوراکی مشکلی را برای شما ایجاد نمی کنند. در نهایت، آخرین تفاوت اسید صنعتی و خوراکی مربوط به کاربردهایشان است. در حالی که اسیدهای خوراکی برای تولید غذاهای مختلف به کار می رود، اسیدهای صنعتی بیشتر در پروژه های تولید کود و پاک کننده شیمیایی کاربرد دارد.

ریختن مایعهای قرمز و آبی در یک ارلن حاوی مایع بنفش

سوالات متداول تفاوت اسید صنعتی و خوراکی

1- تفاوت اسید صنعتی و خوراکی از نظر قیمت چقدر است؟

البته که میان قیمت اسید صنعتی و خوراکی هم تفاوتهای خاصی وجود دارد. مطمئنا اسیدهای صنعتی کمیاب تر بوده و در نتیجه، قیمت بالا تری هم دارند.

2- چگونه باید بهترین اسید را برای پروژه خود انتخاب کنیم؟

در صورتی که شما هم به دنبال انتخاب میان اسید صنعتی و خوراکی هستید، لزوما باید بهترین محصولات موجود در بازار را به کار گیرید. برای انتخاب، شما می توانید نیازهای پروژه را بررسی کنید. برای خرید انواع آنها می توانید با کارشناسان توانمند شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات مشورت کنید و بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

3- نکات مراقبتی برای استفاده از اسید صنعتی کدام اند؟

در صورتی که شما هم به دنبال استفاده از اسید صنعتی در پروژه خود هستید، لزوما باید لوازم مراقبتی مورد نیاز را به کار گیرید و مطمئن شوید که تحت هیچ شرایطی اسید بر روی دست شما نمی ریزد.

4- مصرف بیش از حد اسید خوراکی چه نتایجی را به همراه دارد؟

مصرف بیش از حد اسید خوراکی می تواند مشکلات گوارشی خاصی را برای بدن شما ایجاد کند. ولی از نظر شیمیایی، این ماده خیلی خطرناک و آسیب زا نیست.

5- بهترین راه خرید انواع اسید چیست؟

در صورتی که شما هم به دنبال خرید اسید صنعتی و خوراکی هستید، حتما باید بهترین فروشگاه های ایرانی را به کار گیرید. شما می توانید مدت زمانی را صرف آنالیز فروشندگان و کیفیت نهایی محصولاتشان بکنید. شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات از بهترین عرضه کنندگان مواد شیمیایی در سطح کشور است و می توانید از آنها راهنمایی بگیرید و خریدی مطمئن را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *