دانستنی های مواد شیمیایی

تاریخچه شرکت مرک آلمان

آشنایی با تاریخچه شرکت مرک آلمان

ایده تشکیل و بنیانگذاری شرکت مرک آلمان به حدود 350 سال قبل بر می گردد. بر اساس صحبتهای مالکان این شرکت، در طی 13 نسل از این خانواده تلاشهای بسیاری انجام شد. نتیجه نهایی آن به صورت یک کمپانی بی نظیر در علم و فناوری به جهانیان عرضه شد. این شرکت از سال 1668 میلادی تا کنون در حال توسعه و گسترش فعالیتهای خود است. اهداف و ارزشهای شرکت از سالها قبل تثبیت شده است و تشکیل این بدنه  مشترک، عامل اصلی پیشرفت آن به شمار می رود. در تمام نسلها به صورت بی وقفه برای هویت بخشیدن به پایه های اصلی کمپانی، تلاشهای بسیاری انجام شد. رعایت اصولی مانند شفافیت، صداقت، اعتماد و مسئولیت پذیری جز اصلی ترین ارزشهای مورد توجه کمپانی است.

نمای بیرونی ساختمان شرکت مرک آلمان

دانستن اینکه تغییرات، موفقیت و شکستها، عامل اصلی ترقی و دستیابی به راههای توسعه شرکت مرک است باعث شد تا ایده های بیشتری توسط این کمپانی به مرحله اجرا برسد. یک مرکز تحقیقات مخصوص برای بررسی تاریخچه شرکت و ثبت وقایع مهم منجر شونده به پیشرفتهای آن در این کمپانی وجود دارد. این مرکز با جمع آوری، ثبت و بررسی رویدادهای مهم به کمپانی مرک کمک می کند تا برای آینده  شرکت برنامه ریزی کند. پاسخ دهی به مفاهیم و سوالات مختلف در زمینه  شیمی، پزشکی و داروسازی، دریچه های جدیدی از ایده های کارآفرینی را پیش روی کمپانی می گشاید.

نقش زنان در تاریخچه شرکت مرک

در تشکیل و ثبت وقایع تاریخی منجر شونده به گسترش شرکت مرک، زنان نقشهای مهمی را ایفا کرده اند. Belen Garigo به عنوان نخستین زنی که در بازار سهام به عنوان مدیر عامل یک شرکت آلمانی فعالیت داشت شناخته شده است، اما تنها عده ی کمی از این واقعیت باخبر هستند که آدلاید مرک در همان سالها با در دست گرفتن سکان تجارت این شرکت، کمپانی مرک را به سوی موفقیت هدایت کرد. او و زنان دیگر این خانواده، توانستند موفقیت و پیشرفت عظیمی را در طول سه قرن و نیم برای کمپانی مرک به ارمغان بیاورند. آدلاید در سن 34 سالگی بیوه شد و از آن پس، به عنوان مدیر عامل کمپانی و مادر سه فرزند، زندگی خود را ادامه داد. او با قاطعیت در راستای کسب امتیاز احداث بیمارستان darmstdt جنگید و استراتژیهای کمپانی را گسترش داد.

آرشیو تاریخچه شرکت مرک آلمان

تاریخچه شرکت مرک به صورت آرشیوی ارزشمند از قراردادها، نامه نگاریهای اداری، مجلات آزمایشگاهی، اختراعات ثبت شد و نقشه ها، به عنوان یک اثر فرهنگی در موزه نگهداری می شود. تقریبا تمام کتابها و عکسها و وسایل متعلق به این خانواده از قرن شانزدهم تا کنون مورد حفاظت قرارگرفت. این تاریخچه که تمام محتوای آن مربوط به شرکت مرک و خانواده موسس آن است، مانند یک اثر تاریخی مهم با انبوهی از اشیا قدیمی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. همچنین یک کتابخانه  بسیار عظیم شامل انواع کتابهای تخصصی در زمینه داروهای گیاهی تا کتابهای متعلق به شاعرین قرن معاصر، از این خانواده به جا ماند. تقسیم بندی مصور کتابها و نشریه های علمی معتبر، این کتابخانه  تاریخی را به یک اثر هنری بلامنازع تبدیل کرد.

آزمایشگاه استریل شرکت مرک آلمان

موزه و نمایشگاه کمپانی مرک آلمان

نمایشگاهی به وسعت حدود 400 متر مربع برای به نمایش گذاشتن سیر تحولات مستمر شرکت مرک آلمان و همچنین ارتباط بین تغییرات این شرکت با وقایع جدید علمی در آلمان وجود دارد. این نمایشگاه به صورت دائمی یا در قالب تشکیل نمایشگاههای دوره ای فعالیت می کند. تقریبا می توان گفت تمام افراد شاغل در darmstadt و مناطق خارج آلمان، برای بازدید از این نمایشگاه حضور پیدا می کنند. امکان مشاهده  فیلمهای موجود از اولین سالهای تاسیس این کمپانی بزرگ در نمایشگاه وجود دارد.

حوزه کاری و تنوع محصولات شرکت مرک

تولیدات شرکت مرک در زمینه محصولات دارویی انسانی، انواع واکسنها و داروهای حیوانی، متمرکز می باشد. این محصولات دارای طیف وسیعی از انواع داروهای شیمیایی و انواع تجهیزات پزشکی مانند CPAP، مشهای جراحی و پروتزهای ارتوپدی، می باشند.

معرفی مهم ترین محصولات کمپانی مرک آلمان

محصولات کمپانی مرک جز برترین تولیدات بهداشتی درمانی در سراسر جهان هستند. یکی از اقدامات بسیار مهم این کمپانی، تولید واکسن آبله می باشد، همچنین تولید داروهای کنترل دیابت نوع 2، آسم، انواع مسکن و داروهای بارداری، جز مهم ترین محصولات این شرکت است. یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم این شرکت، انجام تحقیقات بالینی جهت تولید واکسن ebola است.

نمای بیرونی و فضای سبز شرکت مرک آلمان

سوالات متداول تاریخچه شرکت مرک آلمان

1- مالکان کمپانی مرک چه کسانی هستند؟

شرکت مرک آلمان به عنوان یک کمپانی بسیار بزرگ از 250 شرکت زیر مجموعه در بیش از 180 کشور تشکیل شد. بزرگ ترین مالکان این کمپانی خانواده مرک هستند و حدود 3/70% سهام کمپانی متعلق به آنها است.

2- مشتریان کمپانی مرک را چه افرادی تشکیل می دهند؟

مشتریان این کمپانی داروسازی را فروشندگان عمده دارو، ارائه کنندگان مراقبتهای بهداشتی درمانی و سازمانهای دولتی تشکیل می دهد. محصولات بهداشتی درمانی دامی نیز به دامپزشکان تحویل داده می شود.

3- آیا کمپانی مرک مکان مناسبی برای سرمایه گذاری طولانی مدت است؟

بله، تولیدات شرکت مرک بسیار متنوع بوده و سبد مالی این شرکت دارای ارزش بالایی است. اهداف والای این شرکت مانند تعهد به گسترش تحقیقات علمی می تواند برای سالیان طولانی این شرکت را در اوج حفظ کند.

4- مهمترین تولیدات شرکت مرک آلمان چیست؟

این کمپانی بزرگ در زمینه تولید محصولات دارویی فعالیت دارد. برخی از مهمترین و پرطرفدارترین تولیدات دارویی این شرکت شامل: واکسن گارداسیل، داروهای ایمونوتراپی سرطان و Keytruda، هستند.

5- سود سالانه حاصل از تولیدات دارویی کمپانی مرک چه قدر است؟

سود خالص این شرکت تا 30 ژوئن 2023 چیزی حدود 3.111 میلیارد دلار می باشد. بر اساس آمار موجود، درآمد خالص سالانه شرکت در سال 2022 در بالاترین مقدار خود یعنی 14.519 میلیارد دلار قرار داشته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *