دانستنی های مواد شیمیایی

انواع اسید در دندانپزشکی

پرکاربردترین انواع اسید در دندانپزشکی

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که به صورت دقیق متداول ترین انواع اسید در دندانپزشکی کدام اند؟ اصلا برای استفاده از اسید در دنیای دندانپزشکی، کارشناسان باید به چه نکاتی توجه داشته باشند؟ پاسخ به این دو سوال در مورد دندانپزشکی کار راحتی به حساب نمی آید. متغیرهای زیادی هستند که می توانند روند انتخاب اسید و استفاده از این محصول را تحت تاثیر خود قرار دهند. اگر شما هم به دنبال استفاده از انواع اسید در بهترین حالت ممکن هستید، همواره باید متغیرهای زیادی را به خاطر داشته باشید. امروز ما قصد داریم تا انواع اسید در دنیای دندانپزشکی و کاربرد این محصولات را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی انواع اسید در دندانپزشکی

دندان پزشکان و افراد متخصص در این زمینه همواره باید اسیدهای خاصی را به کار گیرند. به عنوان مثال، اسید فسفریک یکی از مهم ترین کالاهایی به حساب می آید که توسط دندانپزشکان متخصص در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این اسید به گونه ای است که روند سفید کردن و برش سطح دندان را راحت تر نماید. استفاده از این اسید همواره روی سطح سلامتی دندان موثر است.

ماده ای آبی رنگ حاوی اسید بر روی دندان خلفی

هیدروفلوریک اسید دیگر محصولی است که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که پزشکان قصد دارند تا تغییرات خاصی را روی عاج دندان اعمال نمایند، استفاده از هیدروفلوئوریک اسید اهمیت زیادی پیدا می کند. این دو مدل از انواع اسید معمولا به صورت ژل مورد استفاده قرار می گیرند. البته که مدلهای مایع آنها هم در بازار موجود می باشد. درصد غلظت این دو اسید همواره روند ترمیم دندان یا اعمال تغییر روی آن را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

کاربرد و ویژگیهای اسید در دندانپزشکی

اسید در دندانپزشکی کاربردهای زیادی دارد و شما می توانید انواع اسید را در موقعیتهای مختلفی به کار گیرید. زمانی که دندانپزشکها به دنبال ایجاد یک حفره در مینای دندان به منظور افزایش میزان چسبندگی آن هستند، لزوما باید انواع اسید را مورد استفاده قرار دهند. این کالا به گونه ای می باشد تا روند عملکرد یک چسب را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. البته که برخی از مدلهای اسید می توانند برای زیبایی هم کاربرد داشته باشند. پر کاربرد بودن اسید در دندانپزشکی باعث شده تا استفاده از این کالا در موقعیتهای مختلف به مسئله ای مهم و متداول تبدیل شود. به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات استفاده بیش از اندازه اسید می تواند به مینای دندان آسیبهای جدی وارد نماید. پس پزشکان حرفه ای برای استفاده از انواع اسید در روند درمان باید نوع مناسب و اندازه مناسبی را به کار گیرند.

قرار دادن ژل آبی رنگ با سرنگ مخصوص بر روی دندان

نحوه نگهداری اسیدها در دندانپزشکی

اسیدهایی که در دنیای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند باید تحت یک شرایط خاص نگهداری شوند. عدم توجه به این مسئله می تواند سلامتی و کیفیت اسید را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. به صورت کلی، اسید در دندانپزشکی را نمی توان در مجاورت نور مستقیم آفتاب قرار داد. کارشناسان برای نگهداری از اسید بهتر است یک محیط ایمن و مناسب را فراهم نمایند.

اسید در دندانپزشکی باید در دمای 23 درجه سانتیگراد نگهداری شود. البته که فرم اسید و ویژگیهای شیمیایی اسید هم روی این مسئله متغیر هستند. مطمئنا شرایط نگهداری از فسفریک اسید با سایر محصولات یکسان نمی باشد. هنگام خرید اسید، شما باید این مسئله را از طریق کارشناسان فعال در این زمینه مورد بررسی قرار دهید. کارشاسان واحد فروش شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات این توانایی را دارند تا علاوه بر راهنمایی شما برای خرید انواع اسید، در چگونگی نگهداری و مصرف هرکدام شما را رهنمون شوند.

مزایا و معایب اسید در دندانپزشکی

همانطور که در قسمتهای قبل تر هم به این مسئله مهم و کلیدی اشاره کردیم، اسیدهای به کار رفته در دنیای دندانپزشکی می توانند کاربردهای زیادی داشته باشند. افراد برای کسب بازدهی مطلوب از این محصولات باید به مزایا و معایبشان هم توجه کنند. از جمله مهمترین مزایای اسید در دنیای دندانپزشکی می توان به افزایش میزان چسبندگی مینا، راحت تر کردن پروسه ترمیم و نصب تجهیزات مختلف اشاره نمود. البته که اسید یک سری معایب خاص را نیز به همراه دارد. برای مثال استفاده بیش از حد اسید می تواند به مینای دندان آسیبهای جدی وارد نماید. جدا از این مسئله، برخی از مدلهای اسید فقط کاربردهای زیبایی دارند و شما نمی توانید آنها را برای درمان مورد استفاده قرار دهید. پس جهت کسب بازدهی مطلوب شما باید مطمئن شوید که اسیدهای درستی را انتخاب کردید و آنها را در حجمهای معقولانه ای به کار می گیرید.

نحوه بکارگیری اسید در دندانپزشکی بوسیله ژل آبی رنگ بر روی یک دندان در میان دو دندان دیگر

سوالات متداول انواع اسید در دندانپزشکی

1- بهترین اسید در دندانپزشکی کدام است؟

در حال حاضر نمی توان بهترین اسیدهای به کار رفته در دنیای دندانپزشکی را به صورت عمومی مشخص نمود. هر کدام از اسیدهای معرفی شده، یک سری خواص شیمیایی و فیزیکی ویژه دارند.

2- قیمت خرید اسید برای دندانپزشکی چقدر است؟

هزینه ای که شما باید برای خرید اسید دندانپزشکی پرداخت نمایید، همواره در حال تغییر می باشد. از جمله مهم ترین عواملی که قیمت این کالا را تحت تاثیر خود قرار می دهند می توان به شرکتهای تولید کننده و کیفیت نهایی این کالا اشاره نمود. بهترین مرجع برای استعلام قیمت انواع اسید شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات است.

3- چگونه یک اسید خوب برای دندان پزشکی انتخاب کنیم؟

مشکل بیمار و نحوه حل آن از جمله متغیرهای مهمی به حساب می آیند که روند انتخاب اسید در دندانپزشکی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار می دهند. پزشکان همواره باید بر اساس شرایط فیزیکی بیمار بهترین راه حل را به کار گیرند.

4- آیا اسید می تواند باعث سفیدتر شدن آنها شود؟

استفاده از اسید در دنیای دندانپزشکی مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. یکی از همین مزایا به سفیدتر شدن دندان اشاره دارد. البته که برای استفاده از اسید به این منظور، شما باید با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

5- بهترین راه خرید اسید برای دندانپزشکی کدام است؟

اگر شما هم به دنبال خرید اسید مخصوص دندانپزشکی هستید لزوما باید مقداری وقت با ارزش خود را صرف یافتن بهترین تیمهای ایرانی فعال در زمینه عرضه این کالا نمایید. عدم توجه به این مسئله برای خرید اسیدهای دندانپزشکی همواره چالشهای زیادی را سر راهتان قرار می دهد. با این حال شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات از جمله بهترین شرکتهای فروش انواع اسید برای مصارف گوناگون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *