دانستنی های مواد شیمیایی

کلسیم لیگنو سولفونات در کشاورزی

گیاهی که به کمک کلسیم لیگنو سولفونات رشد خوبی خواهد داشت.

کشاورزی یک صنعت بزرگ و فعالیت شغلی محبوب است. این صنعت امروزه در بین بسیاری از علاقه مندان رایج شده است. در زمینه های مختلفی همچون کاشت گیاهان، کاشت درخت و غیره فعالیت منحصر به فردی دارد. از کود کلسیم لیگنو سولفونات در کشاورزی جهت بهبود روند رشد گیاهان و محصولات مورد نظر کشاورزان استفاده می شود. در ادامه به بررسی کاربرد و مزایای استفاده از کلسیم لیگنو سولفونات در کشاورزی و کشت گیاهان گوناگون خواهیم پرداخت.

پودر آجری رنگ کلسیم لیگنو سولفونات در ظرفی شیشه ای

تولید کلسیم لیگنو سولفونات در کشاورزی چگونه است؟

نحوه تولید این محصول به گونه ای است که ابتدا باید مواد موثر را از داخل چوب درختان جدا کنند. لیگین که در ترکیب این محصول نقش بسزایی دارد. یک ماده رایج است که در گیاهان و درختان یافت می گردد. پس از استخراج لیگنین از دل درختان و گیاهان زمان اضافه کردن افزودنی هایی نظیر نمک های سولفیتی، کلسیم، سدیم و آمونیوم و غیره فرا می رسد تا سدیم لیگنو سولفونات و نوع کلسیم آن شکل گرفته و تولید گردند.

این روش تولید کلسیم لیگنو سولفونات نیز امروزه در کشور خودمان، ایران هم رایج است. به این صورت که با انجام آزمایشات و مراتب ویژه ای تولید نیز می گردد. نمونه بارز و با کیفیت آن را با بهترین ترکیبات اولیه و استاندارد در زمینه کلسیم لیگنو سولفونات در کشاورزی شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات روزانه به فروش می رساند. این شرکت موفقیت های شایانی را در زمینه فروش انبوه این محصول کسب نموده است که در ادامه به بررسی بیشتر آن می پردازیم.

کلسیم لیگنو سولفونات چه کاربرد هایی دارد؟

کلسیم لیگنو سولفونات یکی از متداول ترین افزودنی های شیمیایی مهم در صنایعی همچون صنعت بتن و صنعت کشاورزی است. این ماده یک پلیمر طبیعی است که از ماده مخصوص لیگنین تهیه می شود که به عنوان روان کننده و کاهش دهنده آب بتن می باشد.

لیگنو سولفونات کلسیم محصولی است که به عنوان گیرنده، مایع ساز و گیرنده در برخی صنایع استفاده کرد. از آنجایی که ذرات سیمان که یکی از تجهیزات پرفروش مصالح ساختمانی هستند، ریز و کوچک می باشند جاذبه سطحی بسیار زیادی دارند که همین عامل سبب شده است زمانی که در آب حل می شوند به یکدیگر چسبیده و به توده هایی قفسی شکل تبدیل گردند. استفاده از کلسیم لیگنو سولفونات می تواند بخشی از آب را درون خود حبس کرده و میزان آب را به حداقل رساند. اضافه کردن مواد روان کننده بر روی مخلوط بتن باعث می شود تا ساختار قفسی شکل بر روی سطح سیمان شکسته شود که این عامل سبب روان شدن مخلوط می شود.

رشد یک گیاه کاشته شده در خاک حاوی کلسیم لیگنو سولفونات

دیگر کاربرد لیگنو سولفونات ها در زمینه تولید گچ تخته می باشد که می تواند حجم آب و درجه حرارت کوره را کاهش دهد که این قابلیت می تواند سبب صرفه جویی در مصرف انرژی شود. دیگر کاربرد کلسیم لیگنو سولفونات در زمینه تولید و دباغی چرم و محصولات چرمی است که امروزه بسیار فروش داشته و نیاز مصرفی برخی از شرکت های تولیدی محصولات چرمی را برطرف می نماید. این محصول شیمیایی می تواند در حوزه سرکوب کردن گرد و غبار در جاده ها استفاده شود و نقش موثری داشته باشد. همچنین می تواند در زمینه ایجاد فرایند پخش رنگ، آفت کش ها، کربن سیاه و دیگر مواد جامد و غیر محلول در آب استفاده شود.

از آنجایی که این محصول می تواند سبب از بین رفتن آفت ها شوند بسیاری از کشاورزان از کلسیم لیگنو سولفونات در کشاورزی و کشت گیاهان و مزارع خود استفاده می کنند که می تواند آفت ها را از بین ببرد و رشد گیاهان را دو برابر سازد. کلسیم لیگنو سولفونات در کشاورزی که یک صنعت بزرگ و پرمخاطب است نیز بسیار کاربرد دارد. با ساختار و قابلیت های منحصر به فرد خود، در زمینه خرید محصولات و تجهیزات مورد نیاز کشاورزی نقش بسزایی ایفا می کند. در زمینه خرید این محصول شیمیایی که در صنعت ساختمان سازی و کشاورزی نقش موثری دارد، همواره سوالات و ابهاماتی وجود دارد که ما در ادامه به بررسی و پاسخگویی به چند نمونه از این مسائل می پردازیم.

پودر کلسیم لیگنو سولفونات در کاسه ای شیشه ای

سوالات متداول کلسیم لیگنو سولفونات در کشاورزی

1- قیمت کلسیم لیگنو سولفونات چقدر است؟

کاربران و علاقه مندان می توانند جهت استعلام از قیمت خرید کلسیم لیگنوسولفونات با کارشناسان فروش شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات تماس حاصل نمایند. همچنین می توانید از آخرین قیمت ها مطلع شوید و محصول مورد نیاز خود را به میزانی که به آن نیاز دارند، تهیه کنید.

2- کلسیم لیگنو سولفونات را از کجا خریداری نماییم؟

مصرف کنندگان عزیز می توانند در زمینه کسب اطلاعات و یا سفارشات خود به سایت شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات تامین کننده مواد اولیه شیمیایی مراجعه کنند. همچنین می توانید با شماره های 09021046648 و 09305093947 تماس حاصل نمایید و سفارش خود را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری نمایید.

3- آیا استفاده بیش از حد مواد افزودنی کاهنده آب بتن عواقبی هم دارد؟

بله، مصرف بیش از حد مواد افزودنی آب یا روان کننده ها می تواند تاثیرات مضری در زمین جداشدگی شدید، آب انداختن فوق العاده زیاد و همچنین تاخیر زیاد در زمان گیرش اولیه و نهایی بتن گردد.

4- آیا در عمل آوری بتن می توان از آب غیر شرب استفاده کرد؟

لازم به ذکر است که هر آب غیر شربی شور نیست. آب شور می تواند برای بتن غیر مسلح به عنوان آب ساخت و عمل آوری استفاده شود. برای عمل آوری اینگونه محلول ها با توجه به نوع آن از آب شور استفاده می شود.

5- کلسیم لیگنو سولفونات در کشاورزی چگونه عمل می کند؟

از کاربرد های کلسیم لیگنو سولفونات استفاده از آن و نیترات کلسیم به عنوان کود شیمیایی است. زمانی که این محصول به خاک اضافه شود، نفوذ آب به خاک تسهیل و آب را در منطقه ریشه نگه خواهد داشت. بعلاوه به تنظیم میزان اسیدی و بازی بودن گیاه کمک شایانی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *