دانستنی های مواد شیمیایی

چهار شوینده برای فرش

معرفی چهار شوینده عالی برای فرش

شستشوی فرش یکی از دغدغه های اصلی افراد در هنگام خانه تکانی است. از طرفی هزینه شستشوی فرش در قالیشویی ها افزایش پیدا کرده است و همه افراد قادر به پرداخت این هزینه نیستند. به همین خاطر، شاید بتوان هر چند وقت یک بار مراحل شستشوی فرش را به صورت تخصصی انجام داد تا نیازی به داد فرشها به قالیشویی نباشد. در این زمان است که باید از بهترین شوینده برای فرش استفاده کنید تا شاهد زیبایی فرشهای خودتان باشید. در این مقاله قصد داریم شما را چهار شوینده برای فرش آشنا کنیم که می توانند باعث تمیز شدن فرشهای شما با کمترین دردسر شوند.

شستشوی فرش در خانه یا قالیشویی؟

این روزها بسیاری از افراد برای شستشوی فرش در خانه یا قالیشویی ابهام دارند و نمی دانند که کدام روش بهتر است. به طور کلی، شستشوی فرش در قالیشویی ها می تواند مزایای بسیار بیشتری را به دنبال داشته باشد. چون در مراکز شستشوی قالی از مواد شوینده مخصوص استفاده می شود که هر کدام روی تمیزی فرشهای شما تاثیر مثبتی دارند. اما قرار نیست که هر چند ماه یک بار فرشهای خودتان را به قالیشویی بدهید و هزینه زیادی برای شستشوی فرشها بکنید. می توانید از شوینده برای فرش استفاده کنید و فرشهای خودتان را در خانه بشویید.

شستشوی فرش کرم رنگ در خانه

چهار شوینده برای فرش که می توانید در خانه از آنها استفاده کنید

شستشوی فرش در خانه با دو روش ساده قابل انجام است. روش اول برای افرادی قابل استفاده است که می خواهند فرشهای خودشان را بدون دردسر و شستشوی با آب تمیز کنند و لکه های تیره را از بین ببرند. دومین روش هم مخصوص افرادی است که می توانند فرشهای خودشان را در حیاط و پارکینگ بشویند و با خیالی راحت از پاکیزگی فرشهای خودشان لذت ببرند. در ادامه با چهار شوینده برای فرش که می توانید از آنها برای شستشوی فرش با دو روش ذکر شده استفاده کنید، آشنا می کنیم.

شامپو فرش اولین شوینده برای فرش

شامپو فرش یکی از بهترین شوینده های فرش است که می تواند اکثر کثیفی ها و لکه های روی فرش را از بین ببرد و انواع  بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که همگی با ترکیبات خاص خودشان، باعث تمیزی فرشهای شما می شوند. از مهمترین مزیتهای شامپو فرش می توان به امکان استفاده از آنها بدون نیاز به شستشو اشاره کرد. به طوری که شما مقداری شامپو فرش را درون آب گرم یا سرد می ریزید و آن را با دست تکان می دهید تا کف کند. سپس کف حاصل شده را روی فرش می کشید تا لکه ها و کثیفیهای روش فرش حل شوند. از دیگر مزایای شامپو فرش به عنوان شوینده برای فرش می توان به امکان استفاده از این شامپوها برای حذف لکه های مختلف از روی فرشهای دستباف اشاره کرد.

فردی در حال فرچه کشیدن فرش با شامپو فرش

البته عیب شامپو فرش این است که نمی تواند برای روشهای شستشوی متداول مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی استفاده از این شامپو فرشها باعث خیس شدن موقتی فرش می شود که می توانید خیلی زود و با باز گذاشتن درب و پنجره ها، این مشکل را برطرف کنید.

پودر لباسشویی برای شستشوی فرش

یکی از بهترین شوینده های فرش که می توانید برای شستشوی فرش به صورت دستی مورد استفاده قرار دهید، پودر لباسشویی یا پودر دستی است. این پودر قدرت تمیز کنندگی بسیار عالی دارد و می تواند تمامی آلودگیها را از روی فرش پاک کند. پودر لباسشویی یا پودر دستی می توانند برای فرشهای دستباف و ماشینی شما مورد استفاده قرار گیرند. اما توصیه ما این است که این پودرها را بیشتر برای فرشهای ماشینی استفاده کنید. چون از ترکیبات موجود در این پودرها برای شستشوی فرشهای دستباف و عدم مضر بودن آنها، مطمئن نخواهید بود.

پودر ماشین لباسشویی در کاسه شیشه ای به همراه دستکش زرد اسکاچ و فرچه

پودر دستی خیلی خوب کف می کند و می تواند تمامی چربیها را در خود حل کند. قیمت مناسب پودرهای لباسشویی، می تواند به شما این امکان را بدهد تا این پودرها را به راحتی مورد استفاده قرار دهید. اما در نظر داشته باشید که حتما باید برای جلوگیری از آسیب دیدن بافتهای فرش، پودر لباسشویی را با فشار آب از بافت فرش خارج کنید. در این صورت هیچ آلودگی در فرشهای شما باقی نخواهد ماند.

شامپوی معمولی

هر نوع شامپویی که برای شستشوی موهای خودتان مورد استفاده قرار می دهید، می تواند برای شستشوی فرش نیز مورد استفاده قرار گیرد. شاید باور نکنید ولی این شامپوها قدرت تمیز کنندگی بسیار فوق العاده ای دارند. به همین خاطر، می توانند برای شستشوی فرش با آب فراوان مورد استفاده قرار گیرند. از مزایای استفاده از شامپوی معمولی برای شستشوی فرش این است که این شامپوها همیشه در دسترس هستند.

همچنین، می توانید این شامپوها را با قیمت مناسب از فروشگاه های مختلف استفاده کنید. اما این شامپوها برای شستشوی فرش در خانه دارای معایبی نیز هستند که از جمله مهم ترین آنها می توان به احتمال آسیب رساندن به فرشها اشاره کرد. شامپوی معمولی به دلیل داشتن ترکیبات قلیایی، به راحتی می تواند تمامی آلودگیها را از روی فرش شما پاک کند. همچنین کف زیادی توسط این شامپوها تولید می شود که تمیزی فرش را ساده تر و بهتر می کند. البته فراموش نکنید که این شوینده فرش برای فرشهای ماشینی قابل استفاده است. پس بهتر است که برای فرشهای دستباف، از شوینده های بهتری استفاده کنید.

دستکش و فرچه و شامپوی فرش

اسپری ها و محلولهای حاوی جوش شیرین و ترکیبات شوینده

یکی دیگر از انواع شوینده برای فرش که می توانید بدون نیاز به شستشو با آب مورد استفاده قرار دهید، اسپری ها و محلولهای حاوی جوش شیرین و ترکیبات شوینده هستند. این اسپری ها و محلولها فقط برای شستشوی فرش مورد استفاده قرار نمی گیرند و بیشتر تاثیر لکه بری دارند. اما می توان آنها را مانند شامپو فرش، با آب رقیق کرد و برای تمیز کردن فرش مورد استفاده قرار داد. جوش شیرین موجود در این محلولها می تواند باعث شستشوی فرش و لکه بری آنها شود. اگر به زیبایی فرش خودتان اهمیت می دهید و می خواهید آن را ضد عفونی کنید، جوش شیرین گزینه بسیار خوبی برای شماست. فقط کافیست که از محلولهای حاوی جوش شیرین یا خود شیرین استفاده کنید. می توانید جوش شیرین را از شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات خریداری کنید.

سوالات متداول چهار شوینده برای فرش

1- آیا می توان از وایتکس و محلولهای اسیدی برای شستشوی فرش استفاده کرد؟

خیر، این محصولات می توانند باعث حل شدن رنگدانه های فرش شوند. بنابراین، استفاده از محلولهای اسیدی قوی مانند وایتکس یا آب ژاول برای شستشوی فرشها اصلا توصیه نمی شود.

2- آیا بهترین شوینده فرش ماشینی برای فرش دستباف هم مناسب است؟

هم بله هم خیر! بسته به ترکیبات موجود در شوینده برای فرش، ممکن است این شوینده مناسب شستشوی فرش دستباف باشد یا خیر. بهتر است که به توضیحات محصول دقت بیشتری داشته باشید.

3- اسپری لکه بر فرش چیست؟

اسپری لکه فرش یک اسپری اختصاصی است که از محلولهای شوینده فوری تشکیل شده است. این اسپری ها معمولا برای از بین بردن لکه های ناشی از مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

4- بهترین مارک شامپو فرش موجود در بازار کدام است؟

اکثر مارکهای شامپو فرش موجود در بازار از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین، شما می توانید هر کدام از این شامپو فرشها را انتخاب کنید و برای شستشوی فرش استفاده کنید.

5- چگونه می توانیم خودمان در خانه محلول شوینده فرش درست کنیم؟

بسیار ساده است. شما می توانید با مقداری شامپو فرش یا مایع ظرفشویی و سرکه یک محلول فوق العاده برای تمیز کردن فرش خودتان درست کنید. این محلول قدرت تمیزکنندگی فوق العاده ای دارد و باعث ایجاد آسیب به فرشهای شما نیز نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *