دانستنی های مواد شیمیایی

پودر تالک برای مو

بررسی کاربرد، فواید و مزایای پودر تالک برای مو

پودر تالک برای مو یک جایگزین مناسب برای شامپوی خشک می باشد. با وجود اینکه پودر تالک برای مدت طولانی برای حمام کودکان مورد استفاده قرار می گرفته است، این پودر کاربردهایی فراتر از آن نیز دارد. از پاک کردن چربی مو تا رهایی از درد ناشی از وکس و اپیلاسیون، پودر تالک استفاده های زیبایی فراوانی دارد. پودر تالک برای مو مزایای بسیاری به همراه دارد. به عنوان یک روش جایگزین برای شستوشو، خاصیت ضد چربی پودر تالک برای مو موجب افزایش استفاده از آن توسط بسیاری افراد می شود. این پودر را روی شانه‌ خود بپاشید و سپس سر تا سر موی خود را از ریشه شانه بکشید تا موهای چرب خود را فورا احیا کنید. پودر تالک متشکل از تالک است، این ماده معدنی عمدتا از سیلیکون، منیزیم و اکسیژن تشکیل شده است.

فواید پودر تالک

در این بخش به بررسی مزایا و کاربردهای پودر تالک خواهیم پرداخت. تالک از زمین استخراج می گردد و به خوبی رطوبت را جذب می ‌کند. همچنین این پودر به کاهش حساسیت کمک می کند، پوست را خشک نگه می ‌دارد و از ایجاد جوش ممانعت می کند. از این رو این پودر در محصولات آرایشی نظیر پودر بچه و پودر صورت و بدن بزرگسالان بکار می رود. شما می ‌توانید از این پودر برای خنک سازی، جلوگیری از التهاب و نرم کردن پوست پس از شیو کردن ریش نیز استفاده کنید.

استفاده از پودر تالک پیش از ریمل زدن

علاوه بر استفاده از پودر تالک برای مو، می توانید پیش از استفاده از ریمل به مژه های خود پودر تالک بزنید تا مژه‌ های شما ضخیم شوند. این پودر به عنوان یک پرایمر عمل می ‌کند و باعث می ‌شود مژه های شما بلندتر و پرتر به نظر برسند. جهت جلوگیری از ظاهری چرب ناشی از آرایش، پیش از آرایش از پودر تالک استفاده کنید. با این کار تمام روغن اضافه جذب خواهد شد و آرایش شما ظاهری زیباتر پیدا خواهد کرد. هنگام شست و شوی صورتتان، به خوبی پودر تالک را بشویید؛ زیرا که این پودر نباید مدت طولانی روی پوست باقی بماند. در کنار مزایای پودر تالک برای مو، تالک به رهایی از بوی نامطبوع بدن نیز کمک می ‌کند. همچنین پاشیدن مقداری از این پودر در داخل کفش، در طول شب به از بین بردن بوی بد آن کمک می ‌کند.

مضرات پودر تالک برای مو

پودر تالک برای مو می تواند مضراتی نیز به دنبال داشته باشد. فرمولاسیون پودر بچه از شامپو خشک متفاوت است. پودر بچه دارای تالک و روغنهای معدنی مشخص است که برای پوست سر می ‌توانند مضر باشند. ممکن است بعضاً پودر تالک سولفور یا مواد عطری مصنوعی داشته باشد که به پوست سر آسیب می رسانند. مصرف پودر بچه یا پودر تالک برای مو به افرادی که درگیر آکنه، درماتیت سبوره ‌ای یا سایر حساسیتهای پوست سر و صورت هستند توصیه نمی شود. استفاده از این پودر میتواند مشکلات آنها را شدیدتر کند و ریزش مو و طاسی را به دنبال داشته باشد.

پاشیدن پودر تالک روی دست

در صورتی که فرد موهای تیره ای دارد و از پودر بچه سفید یا پودر تالک برای مو و روی پوست سر استفاده می‌ کند، ممکن است پس ‌مانده‌ هایی سفید روی سر او باقی بمانند که علاوه بر اینکه ظاهری بد ایجاد می ‌کنند زمینه‌ رشد باکتریایی را نیز فراهم می کنند. افرادی که دارای موهای نازک و ضعیف هستند باید از مصرف این پودر برای مو خودداری کنند. این پودر می ‌تواند با بستن منافذ و ساخت پوست سر به ریشه‌ ها آسیب بزند و باعث ریزش مو شود. بهتر است افرادی که درگیر شوره یا اگزما هستند، از پودر بچه یا شامپو خشک استفاده نکنند.

نحوه مصرف پودر تالک

بهتر است از مصرف محصولاتی نظیر شامپو خشک که بر پایه‌ الکل هستند و دارای بوتان، پروپان و ایزوبوتان می باشند خودداری کرد. توجه داشته باشید که مصرف پودر تالک برای مو نباید جایگزین روشهای معمول شستوشوی مو با شامپو و آب شود. روتین معمول تمیز کردن مو باید ادامه یابد تا از عفونت پوست سر و ساخت پوست سر جلوگیری شود. پیش از مصرف پودر تالک حتماً از ترکیبات آن آگاه شوید. استفاده‌ متناوب از پودر بچه مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما استفاده‌ مداوم از آن توصیه نمی ‌شود.

خواص پودر تالک برای مو

پودر تالک برای مو جهت جذب روغن و افزایش ضخامت مو به کار می رود. بعضی افراد که موهای نازکی دارند با این تصور که خشکی موهایشان باعث حجیم‌ دیده شدن آنها می شود، مکرراً به حمام می روند. این تصور چندان بی ربط نیست، روغن طبیعی که پوست سر تولید می کند می تواند موها را به سمت پایین متمایل کند. جهت افزایش حجم مو می‌توانید به راحتی این پودر را بر موهای خود بپاشید، سپس آن بخش از موهای خود را شانه بزنید و با نوک انگشتانتان موهای خود را از ناحیه‌ ریشه کمی به هم بریزید.

پاشیدن پودر تالک توسط یک خانم روی موهای قهوه ای خود

هنگامی که به موهایتان شامپو می زنید، موهای خود را از روغنهای طبیعی مورد نیاز برای سلامت و رطوبت آن محروم می سازید. با استفاده از پودر تالک برای مو، همچنان روغنهای طبیعی حاضر هستند اما به چشم نمی آیند. هنگامی که کمتر از شامپو استفاده می کنید، به خشک کردن موهای خود با سشوار و دیگر تجهیزات آسیب زا از این قبیل نیز کمتر نیاز پیدا خواهید کرد. در صورتی که دچار تنگی وقت هستید یا قصد استفاده از شامپوی معمولی را ندارید می توانید برای رهایی از چربی موهایتان ازاین پودر برای مو استفاده کنید. متخصصین معتقدند ترکیباتی نظیر ایزوبوتان، پروپان، پارابن و سولفات نباید در تماس با پوست قرار گیرند. فرمولاسیون پودر بچه برای مصرف بچه ها اختصاص دارد  و برخلاف شامپو خشک فاقد این گونه ترکیبات است. برای خرید پودر تالک می توانید با کارشناسان واحد فروش شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات در تماس باشید.

سوالات متداول پودر تالک برای مو

1- آیا استفاده از تالک برای مو خطرناک است؟

بر اساس دیدگاه متخصصین، استفاده از این پودر برای مو و روی پوست سر نباید به یک روتین مراقبت از مو تبدیل شود. با این وجود استفاده گهگاه از مقادیر اندک آن ایرادی ندارد.

2- تفاوت پودر بچه با پودر تالک در چیست؟

بعضی از پودرهای بچه و نه تمام آنها، همان پودری هستند که به عنوان پودر تالک برای مو مصرف می شود. این پودر را عمدتاً جهت پیشگیری از کهیر زدن نوزاد هنگام پوشک شدن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین با جذب رطوبت، چربی و بو احتمال حساسیت و عفونت را کاهش می‌  دهد.

3- چرا آرایشگران از پودر تالک برای مو استفاده می کنند؟

پودر تالک برای مو از سال 1930 در آرایشگاه ها مورد استفاده قرار می گرفت. پودر تالک نه تنها به رفع قرمزی و التهاب پوست کمک می کند بلکه از بازگشت حساسیت و تعریق پوستی نیز جلوگیری می کند.

4- آیا می توان از تالک برای سفید کردن مو استفاده کرد؟

مصرف پودر تالک برای مو راهی ارزان جهت ایجاد تن رنگ سفید است. به این منظور، پیش از استفاده از این پودر، به موهای خود تافت بزنید تا موهایتان برای مدت طولانی تری پودر را نگه دارد.

5- هر چند وقت یک بار باید از پودر تالک برای مو استفاده کنیم؟

در مصرف پودر تالک برای مو احتیاط کنید. هنگامی که نیاز مبرم و فوری به بهبود وضعیت موی خود دارید، مقدار کمی از این پودر برای مدیریت وضعیت خود استفاده کنید. با این وجود به عنوان یک عادت و روتین از این پودر استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *