دانستنی های مواد شیمیایی

همه چیز درباره مواد اولیه شوینده

همه چیز درباره مواد اولیه شوینده و انواع آن

شرکت های پخش مواد اولیه شوینده شرکت های مواد اولیه شیمیایی می باشند که انواع مواد اولیه شوینده های بهداشتی خانگی، صنعتی، کارواش و غیره را تامین می کنند. ساخت مواد اولیه شوینده ها گاه توسط خود این شرکت ها انجام می شود و گاهی این محصولات از خارج به داخل وارد می شوند. به همین دلیل قیمت مواد اولیه شوینده نیز باتوجه به نوسانات دلار و یا سیاست های واردات و صادرات همواره در حال تغییر می باشد. ترکیبات اصلی شوینده ها و صابون ها در صنایع شوینده را عوامل فعال سطحی تشکیل می دهند. علاوه بر این عوامل، مواد اولیه شوینده مختلف و بسیار زیادی برای تولید این محصولات به کار می روند که در ادامه قصد داریم تا خواص و ویژگی های مواد اولیه شوینده ها را مورد بررسی قرار دهیم.

کارشناسان مواد اولیه شوینده در حال بررسی و یادداشت کنترل کیفی آنها در آزمایشگاه

آشنایی با انواع مواد اولیه شوینده

استفاده از مواد اولیه شوینده باعث می شود تا صابون ها و دیگر شوینده ها دارای خواص و ویژگی های منحصر به فرد و خاصی باشند. دیگر مواد اولیه شوینده نیز با توجه به عملکرد و ویژگی های مورد نظر در محصولات به آن ها افزوده می شوند. در صابون های دست اغلب عوامل آنتی باکتریال مورد استفاده قرار می گیرند تا از ایجاد بو و یا بیماری های مختلف در آن ها تا حد امکان پیشگیری شود.

آلکالین رایج ترین مواد اولیه شوینده

اصلی ترین مواد اولیه شوینده ها را آلکالین ها تشکیل می دهند. این مواد اولیه در حقیقت نمک های محلول و بازی هستند که با اسیدها واکنش داده و آن ها را خنثی می سازند. از آنجا که این ترکیبات هیچگونه ساییدگی را ایجاد نمی کنند، برای از بین بردن آلودگی ها و لکه های موجود روی پارچه ها مورد استفاده قرار می گیرند. پتاسیم و سدیم که از جمله نمک های فلزی قلیایی محسوب می شوند و در این گروه از مواد اولیه شوینده قرار می گیرند که برای پاک کردن چربی ها گزینه خوبی محسوب می شوند و از ذرات جامد یا روغنی معلق در آب یک امولسیون تشکیل می دهند.

آنزیم های کاتالیزور

از دیگر انواع مواد اولیه شوینده می توان به آنزیم های کاتالیزور اشاره کرد که به طور کلی به آنزیم های طبیعی و شیمیایی طبقه بندی می شوند. آنزیم های مختلف دارای خواص مختلف هستند و برای شکستن مولکول های درشت و تبدیل آن ها به مولکول های کوچک تر اعمال کاتالیزوری متفاوتی انجام می دهند. امروزه آنزیم های طبیعی از طبیعت استخراج می شوند و در صنایع تولید مواد شوینده مورد استفاده قرار می گیرند که این امر باعث ایجاد انقلاب در این صنعت شده است.

محققین در حال کار برروی اثرات مواد اولیه شوینده بر مواد گوناگون در آزمایشگاه

آنزیم ها این امکان را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند تا با استفاده از شوینده کمتر و دمای آب پایین، البسه کاملا تمیز داشته باشند. در صورتی که تنها راه دستیابی به البسه تمیز در زمان گذشته استفاده از آب جوش و صابون بود. از مهمترین آنزیم های کاتالیزور که در تولید مواد شوینده مورد استفاده قرار می گیرند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروتئاز

وجود آنزیم پروتئاز در مواد اولیه شوینده پاک کردن آلودگی های بر پایه پروتئین را برای شما امکان پذیر می سازد.

آمیلاز

با استفاده از مواد شوینده ای که آمیلاز یکی از مواد اولیه شوینده آن می باشد می توان آلودگی های بر پایه نشاسته و یا کربوهیدرات را پاک کرد.

سلولاز

سلولاز از جمله مواد اولیه شوینده می باشد که برای تجزیه کردن الیاف پنبه در مواد شوینده مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد.

لیپاز

به کارگیری آنزیم لیپاز به عنوان مواد اولیه شوینده پاک کردن آلودگی های بر پایه چربی را برای شما امکان پذیر می سازد.

پکتیناز

وجود آنزیم پکتیناز به عنوان مواد اولیه شوینده نیز پاک کردن لکه های بر پایه میوه را ممکن می سازد.

آشنایی با افزودنی های مواد اولیه شوینده

آسیل اکسی اتیل

یکی از مواد اولیه شوینده در محصولاتی که به عنوان ماده نرم کننده حوله و البسه شناخته می شوند، آسیل اکسی اتیل است که در حقیقت یک سورفکتانت کاتیونیک می باشد. این ماده اولیه شوینده از خواص نرم کنندگی و آنتی استاتیک خوبی برخوردار می باشد. از این رو عمل اتوکشی را برای شما ساده خواهد کرد.

اتانول

از دیگر مواد اولیه که در صنعت تولید مواد شوینده کاربرد رایجی دارد می توان به اتانول اشاره نمود. این ترکیب شیمیایی دارای بویی خاص است. این ماده به عنوان بوگیر در تولید مواد شوینده مورد استفاده قرار می گیرد.

تگزاپون

تگزاپون ترکیب یک شوینده آنیونی می باشد که در تولید بسیاری از محصولات مراقبتی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده اولیه مواد شوینده به عنوان یک کف کننده بسیار ارزان و موثر شناخته می شود. تگزاپون دارای خواص تمیز کنندگی و امولسیون کنندگی است و در تولید مواد شوینده بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین لازم به ذکر است که دارای خواص شبیه به صابون است.

مواد اولیه شوینده پودری در ظروف مختلف در کنار مواد اولیه شوینده مایع

سوالات متداول مواد اولیه شوینده

1- چرا مواد اولیه شوینده در انواع مختلف تولید می شوند؟

از آنجا که نحوه کاربرد آن ها در تولید محصولات شوینده متفاوت است و برای تولید انواع محصولات بهداشتی به فرمولاسیون های خاص نیاز داریم. بنابراین این مواد در انواع مختلف تولید می شوند.

2- قیمت مواد اولیه شوینده به چه عواملی وابسته می باشد؟

هرچند قیمت این مواد به عوامل مختلفی بستگی دارد اما عامل مهم و اصلی موثر در قیمت مواد اولیه شوینده کیفیت آن هاست. شما می توانید برای اطلاعات از قیمت مواد اولیه شوینده مد نظر خود با کارشناسان فروش شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات به شماره تلفن 02166567158 تماس حاصل نمایید.

3- مهمترین مواد اولیه شوینده کدام ها هستند؟

انواع مختلفی از مواد شوینده وجود دارند که در تولید شوینده ها مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال مهمترین آنها اسید سولفیک و تگزاپون هستند.

4- سدیم تری پلی فسفات در مواد شوینده چه ویژگی هایی ایجاد می کند؟

وجود این ماده اولیه شوینده در محصولات شوینده باعث نفوذ عمیق عناصر مختلف مواد شوینده به الیاف لباس خواهد شد.

5- استفاده از بتائین در تولید مواد شوینده چه تاثیری دارد؟

به منظور افزایش غلظت و توسعه بافت محصولات شوینده از بتائین استفاده می شود. وجود این ماده اولیه شوینده به آبرسانی پوست و مو نیز تا حد زیادی کمک می کند.

6- مواد اولیه شوینده کارواش چیست؟

مواد اولیه شوینده کارواش به شوینده ها و ترکیباتی گویند که در مراکز کارواش، برای تمیز سازی بدنه بیرونی خودرو و محیط داخلی آن به کار می روند. مواد اولیه شوینده کارواش هم به صورت مایع و هم به صورت جامد و در حالت روغنی یا گریس در بازار وجود دارند. این مواد روغنی اغلب برای تمیز کردن داشبورد خودرو بکار می روند. برای تهیه مواد اولیه شوینده کارواش با شرکت کیمیات تجارت تات به شماره تلفن 02166567158 تماس حاصل فرمایید.

2 دیدگاه برای “همه چیز درباره مواد اولیه شوینده

  1. حجت گفت:

    سلام
    اول اینکه میخواستم بپرسم آمونیوم لوریل سولفات ۷۰ درصد موجود دارید یا خیر؟
    و دوم اینکه برای مشاوره در خصوص شامپو های بدون سولفات واحد فنی شما میتواند اطلاعات بدهد یا خیر؟

    1. مواد شیمیایی کیمیا تجارت تات گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله موجود داریم.
      برای ثبت سفارش و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09305093947 تماس حاصل فرمائید.
      با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *