دانستنی های مواد شیمیایی

تفاوت الکل طبی و صنعتی

بررسی تفاوتهای مهم الکلهای طبی و صنعتی

آیا شما تا به امروز از خود پرسیده اید که به صورت دقیق مهمترین و اصلی ترین تفاوتهای الکل طبی و صنعتی کدام اند؟ در چه موقعیتهایی مورد استفاده قرار می گیرند و چه کاربردهایی دارند؟ به صورت کلی، الکلها می توانند دسته بندیها و زیر شاخه های زیادی داشته باشند. هر کدام از این دسته بندیها به نحوی خاص بر روی مواد شیمیایی و بدن افراد تاثیر گذار هستند. الکل طبی یا اتانول، با الکل صنعتی یا متانول تفاوتهای زیادی دارد. به خاطر داشته باشید که الکلهای صنعتی به شدت سمی است و در موقعیتهای مختلف بدن انسان را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار می دهند. در این مقاله به بررسی این دو نوع الکل خواهیم پرداخت.

تفاوت الکل طبی و صنعتی از نظر کاربرد

اولین مسئله ای که در این مقاله ما قصد صحبت در مورد آن را داریم، مربوط به تفاوت الکل طبی و صنعتی از نظر کاربرد آنها می باشد. همانطور که از نام این دو الکل پیداست، هر کدام در یک پروژه خاص مورد استفاده قرار گرفته و یک سری کاربردهای ویژه را در خود جای داده اند. در صورتی که شما هم به دنبال دریافت بیشترین بازدهی ممکن از روند استفاده از این الکلها هستید، حتما باید مدلهای مناسب را در موقعیتهای مناسب مورد استفاده قرار دهید. الکل صنعتی محصول خاصی است. الکل صنعتی می تواند برای پاک سازی یا لکه بری مورد استفاده قرار گیرد.

متانول و اتانول کنار یکدیگر

به خاطر داشته باشید که الکل طبی و صنعتی از نظر میزان سمی بودن هم با هم تفاوتهای خاصی دارند. اگر شما الکل صنعتی را بر روی پوست یا بدن خود اعمال کنید، با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. الکلهای صنعتی می توانند درخشان کننده باشند. این محصولات سطوح فلزات مختلف را تحت تاثیر خود قرار می دهد و با اعمال یک سری تغییرات خاص نسبت به درخشنده کردن آنها اقدام می نمایند. این در حالی است که الکلهای طبی برای کاربردهای درمانی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات ساختار خاصی دارند و برای ضد عفونی کردن یا تولید الکل خوراکی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تفاوت الکل طبی و صنعتی از نظر نحوه ساخت

از نظر روش ساخت هم یک سری تفاوتهای خاص میان الکل طبی و صنعتی وجود دارد. به خاطر داشته باشید که الکل طبی و صنعتی می توانند با استفاده از روشها و راه های متنوعی تولید شوند. هر کدام از این راه ها و روشها به نحوی خاص روند تولید را تحت تاثیر خود قرار می دهند. شرکتهای فعال در زمینه طراحی و ساخت انواع الکل، می توانند فرمولهای متنوعی را برای طراحی و ساخت این محصولات مورد استفاده قرار دهند.

یک شیشه اتانول در کنار یک شیشه متانول

الکلهای صنعتی با ترکیب مواد شیمیایی و مواد صنعتی خاص تولید می شوند. این در حالی است که الکلهای طبی می توانند با استفاده از مواد اولیه گیاهی و ارگانیک هم تولید شوند. این روش ساخت ویژگیهای شیمیایی و تاثیرات این دو ماده بر روی بدن انسان را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. پس اگر شما هم به دنبال خرید انواع الکل هستید، باید به نوع آن و روش ساختش هم توجه داشته باشید. برای خرید انواع الکلها می توانید با شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات در تماس باشید. کارشناسان فروش مجرب کیمیا تجارت تات در تلاشند تا بهترین بهترین و مناسب ترین محصول را به شما معرفی کنند.

تفاوت الکل طبی و صنعتی از نظر ویژگیهای شیمیایی

در نهایت دو ماده مهم یعنی الکل طبی و صنعتی از نظر ویژگیها و خواص شیمیایی هم تفاوتهای خاصی با یکدیگر دارند. به خاطر داشته باشید که خواص شیمیایی و فیزیکی این دو ماده می توانند عملکردهای کلی آنها را تحت تاثیر خود قرار دهند. الکل طبی یک نوع خاص از انواع الکل به حساب می آید که اسکلت کربنی آن با استفاده از یک گروه اتیل تشکیل شده است. این در حالی است که الکل صنعتی با استفاده از متین ساخته شده است.

دو ارلن حاوی الکل طبی و الکل صنعتی در کنارهم

این دو الکل درصد  اسیدی بودن متفاوتی هم دارند. جالب است بدانید که الکلهای طبی بوی سوزاننده ای دارند. شعله ای که این الکلها روشن می کنند، آبی است. الکل صنعتی یک بوی خاص دارد ولی تندی آن به اندازه الکلهای طبی نیست. الکل طبی و الکل صنعتی هر دو سفید رنگ هستند ولی، معمولا شرکتهای تولید کننده به الکل صنعتی کمی رنگ اضافه می کنند تا با الکل طبی یکی شناخته نشود. در نهایت الکل صنعتی به شدت سمی بوده و بدن انسان را تجزیه می کنند. پس مصرف این ماده مشکلات زیادی را برای بدن ایجاد خواهد کرد.

سوالات متداول تفاوت الکل طبی و صنعتی

1- عوارض مصرف الکل صنعتی کدام اند؟

 البته که مصرف الکل صنعتی می تواند بدن شما را با مشکلات زیادی مواجه کند. این ماده نه تنها کبد و کلیه را تحت تاثیر خود قرار می دهد، بلکه باعث مرگ یا از بین بردن قدرت عملکردی چشم هم می شود. در نتیجه، شما نباید این ماده را تحت هیچ شرایطی مورد مصرف قرار دهید.

2- از نظر قیمت، الکل طبی و صنعتی چه تفاوتهایی دارند؟

 البته که میان اتانول و متانول از نظر قیمتی هم تفاوتهای خاصی وجود دارد. به خاطر داشته باشید که مدلها و ساختارهای مختلف این الکل در دسته بندیهای متنوعی به فروش  می رسند. قیمت الکل طبی نسبتا بالا تر از مدلهای صنعتی این محصول می باشد.

3- آیا می توان الکل طبی را برای ضد عفونی کردن به کار گرفت؟

البته که الکلهای طبی برای ضد عفونی کردن محیط مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این محصولات بر روی بدن مشکل زیادی را ایجاد نمی کند. این محصولات می توانند برای تمیز کردن محیط هم کاربردهای زیادی داشته باشند.

4- الکلها در چه زیر شاخه هایی تقسیم می شوند؟

جدا از دسته بندی اصلی، یعنی الکل طبی و صنعتی، الکلها زیر شاخه های زیادی دارند. الکلها می توانند همراه با درصدهای خلوص، کیفیتهای ساخت و رنگهای متنوعی در بازار به فروش برسند. مسلما هر کدام از این مدلها و زیر شاخه ها یک سری ویژگیهای خاص را در خود جای داده اند.

5- مهم ترین ویژگی الکلهای طبی چیست؟

برای خرید الکل طبی شما باید با مهم ترین و اصلی ترین ویژگیهای این محصول آشنا شوید. الکلهای طبی برای ضد عفونی کردن مورد استفاده قرار می گیرند. بوی آنها با الکلهای صنعتی تفاوت دارد و معمولا توسط شرکتهای خاص تولید می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *