دانستنی های مواد شیمیایی

الیاف بتن در ساختمان سازی

اهمیت و کاربرد بتن در ساختمان سازی

الیاف بتن در ساختمان کاربردهای زیادی دارند. در زمانهای قدیم، خانه ها با وقوع یک زلزله ساده به صورت کامل فرو می ریخت. در این شرایط، مهندسین تصمیم گرفتند تا از موادی استفاده کنند که می تواند بر استحکام بتن و ساختمان موثر باشد. اینجاست که استفاده از الیاف بتن به مسئله ای مهم و کلیدی تبدیل شد. الیاف بتن، محصولات کاربردی و پر قدرتی به حساب می آیند که می توانند امنیت ساختمان را در برابر مشکلات طبیعی همچون زلزله افزایش دهند. امروزه مدلهای بسیاری از انواع الیاف بتن در بازار موجود است و هر کدام از این مدلهای الیاف هم یک سری ویژگیهای خاص را دارند. در این مطلب قصد داریم تا کاربرد الیاف بتن در ساختمان و ویژگیهای کلی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

الیاف بتن چیست؟

قبل از هر چیز، بیایید تا کارمان را با بررسی چیستی این محصول در ساختمان شروع کنیم. الیاف را می توان به عنوان یکی از مهمترین و جدیدترین مصالح ساختمانی در نظر گرفت که به صورت مستقیم بر روی میزان مقاومت و بازدهی یک ساختمان موثر است. این محصول در صنعت ساختمان سازی جایگاه مهمی دارد. به خاطر داشته باشید که خیلی از مهندسین، با افزودن این کالا به آرماتور توانستند تا خصوصیات مهندسی ساختمان و بتن را تحت تاثیر خود قرار دهند. همین مسئله هم باعث شد تا اهمیت استفاده از الیاف بتن در ساختمان دو برابر شود.

الیافهای بتن در داخل بتن

لازم به ذکر است که مدلها و ساختارهای مختلف این محصول می توانند در دسته بندی ها و زیر شاخه های متنوعی در بازار به فروش برسند. یک بتن در برابر ضربه به شدت شکننده است و خیلی راحت آسیب می بیند. همین مسئله هم باعث می شود تا استفاده از این کالا روند استفاده از بتن برای طراحی ساختمانهای مختلف را تحت تاثیر خود قرار دهد. پس، اگر شما هم به دنبال استفاده از مواد اولیه مخصوص بهبود وضعیت سازه خود هستید، استفاده از الیاف بتن برایتان نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

بررسی مهمترین کاربردهای الیاف بتن در ساختمان

همانطور که در قسمتهای قبل تر هم به این مسئله مهم پرداختیم، الیاف بتن در ساختمان یک سری کاربردهای خاص دارد. مهمترین و اصلی ترین کاربرد این ماده مربوط به افزایش سطح مقاومت بتن و جلوگیری از آسیب دیدن آن می باشد. با استفاده از مدلها و ساختارهای مختلف الیاف شما به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید وضعیت بتن را تحت تاثیر خود قرار دهید. جدا از این مسئله، این محصول می تواند بر روی میزان انعطاف پذیری ساختمان شما هم تاثیر گذار باشد. پس استفاده از آن اهمیت زیادی دارد.

الیاف بتن و بتن در دستان کارگر ساختمانی

ویژگیهای استفاده از الیاف بتن در ساختمان چیست؟

الیاف بتن در ساختمان بیشتر بر روی انعطاف پذیری بتن و مقاومت کلی ساختمان تاثیر گذار است. الیاف باعث پیوسته تر شدن و یکنواخت تر شدن ساختار بتن می شود و همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از آن اهمیت زیادی پیدا نماید. البته، به خاطر داشته باشید که مدلهای مختلف الیاف هر کدام به نحوی خاص بر روی میزان بازدهی موثر هستند. استفاده از این مواد باید به صورت کنترل شده و محاسبه شده صورت گیرد. در غیر این صورت، احتمال اینکه پروژه با مشکلات جدی مواجه شود افزایش پیدا خواهد کرد. مقاومت کششی بتن کمتر از مقاومت فشاری آن است. نسبت این دو مقاومت 1 به 10 است. از همین رو، شما می توانید از بتن مسلح یا سایر مدلهای الیاف بتن استفاده کنید.

علت استفاده از الیاف بتن در ساختمان چیست؟

دلایل متنوعی را می توان برای استفاده از الیاف بتن در ساختمان مطرح کرد. برای مثال با استفاده از این محصول شما می توانید روند اجرای پروژه ساختمان سازی را افزایش دهید. از آنجایی که این محصولات باعث حذف میلگرد و آرماتورهای حرارتی می شوند، استفاده از آنها روند پروژه را سریع تر خواهد کرد. شما حتی می توانید این محصول را همراه با الیاف پلیمری و شیشه بتنی مورد استفاده قرار دهید. جدا از این مسئله، الیاف بتن می تواند بر روی عمر ساختمان و بتن موثر باشند. زمانی که شما انواع این کالا را مورد استفاده قرار می دهید، ضریب مقاومت بتن را نیز تحت تاثیر خود قرار داده اید. در نتیجه، استفاده از الیاف بتن در ساختمان اهمیت زیادی دارد.

الیاف سفید رنگ بتن

سوالات متداول الیاف بتن در ساختمان سازی

1- قیمت خرید الیاف بتن در ساختمان چقدر است؟

قیمت خرید الیاف بتن ثابت نیست. در حال حاضر عوامل نسبتا زیادی وجود دارند که هزینه نهایی آن را تحت تاثیر خود قرار می دهند ولی شما باید به متغیرهای خاصی همچون شرکتهای تولید کننده و نوع الیاف توجه کنید.

2- چه نکاتی را برای خرید الیاف بتن باید رعایت کنیم؟

در صورتیکه شما هم به دنبال خرید الیاف بتن در ساختمان هستید، در اولین مرحله باید بهترین فروشنده را شناسایی نمایید و در مرحله بعد باید بتوانید بر اساس نیازهای پروژه خودتان یک مدل خاص و با کیفیت را تهیه کنید. شرکت بازرگانی کیمیا تجارت تات یکی از برجسته ترین فروشندگان الیاف بتن در سطح کشور است. برای استعلام قیمت و خرید انواع مواد شیمیایی می توانید با کارشناسان مجرب کیمیا تجارت تات در تماس باشید.

3- استفاده از الیاف بتن تا چه حد مقاومت را تحت تاثیر قرار می دهد؟

به کار گیری الیاف بتن در ساختمان می تواند سطح مقاومت ساختمان را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار دهد. این محصول به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن به صورت مستقیم مقاومت ساختمان را بیشتر خواهد کرد.

4- چگونه می توان الیاف بتن را مورد استفاده قرار داد؟

برای استفاده از الیاف بتن در ساختمان شما باید دانش فنی و حرفه ای زیادی داشته باشید. فقط استادهای حرفه ای و افراد تعلیم دیده باید نسبت به استفاده از این الیاف اقدام نمایند تا به بافت بتن آسیبی وارد نشود.

5- محبوب ترین مدلهای الیاف بتن کدام اند؟

در حال حاضر مدلهای بسیار زیادی از انواع این ماده در ساختمان موجود است. محصولاتی همچون الیاف پلی پروپیلن، الیاف پلی استر، الیاف شیشه و الیاف فلز از جمله رایج ترین محصولاتی به حساب می آیند که در ساختمانهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *